Renault megane coupe: koelvloeistof verlies/verbruik?

Bouwjaar: 1996

hallo, ik heb het volgende probleem, ik heb de afgelopen maand bijna 3 flessen keolvloeistof moeten bijvullen, ik heb zelf al gekeken of er ergens een lek is maar dit kon ik niet vinden, vervolgens ben ik bij de renault dealer geweest en deze heeft het koelsysteem onder druk gezet maar ook hij kon geen lek vinden. het advies wat hij meegaf was dat ik het pijl in de gaten moest houden. de koelvloeistof bevat geen olie en de olie in de motor bevat geen koelvloeistof, ook heb ik geen last van natte voeten. ik heb er zelf geen lekker gevoel bij omdat 3 flessen keolvloeistof bijvullen niet normaal kan zijn. heeft iemand advies? alvast bedankt...

rob9928

Geplaatst door rob9928 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

erwin2915 (0) PRO, 19 jaar geleden

Ja kan alnog de koppakking zijn dan lekt hij gelijk de cilinder in waardoor het verbrand dus kun je het niet achter halen dan verbrand het dus gewoon ik heb het al vaker meegemaakt maar je kan het in de gaten houden maar als je het niet vertrouwt dan denk ik dat je koppaking moet laten vervangen.succes

rob9928 (0), 19 jaar geleden

ik heb alles de laatste tijd in de gaten gehouden en de motor drooggemaakt, hij zweet langs de aansluiting van de kop, de koppakking gaat binnenkort vervangen worden, ik houdt jullie op de hoogte...

ragboom (0), 17 jaar geleden

Rob, was uiteindelijk de koppakking lek? Heb namelijk hetzelfde probleem met een Safrane.

Ruud van Hees (0), 17 jaar geleden

Heb hetzelfde probleem gehad, snapte er geen hol van, bleek uiteindelijk toch een lekke koppakking te zijn. Lekkage naar binnen toe in cilinder, Je ziet dus geen lekkage maar kijk eens naar je uilaatgassen zijn die wittig ook bij warme motor ? Af en toe was het ook te ruiken een typische kvs geur. Dit was bij mij waarschijnlijk ook de oorzaak van backfire ook een LPG/G3 installatie kan backfire krijgen. Heb je dit misschien ook al eens gehad? Koppakking is vervangen en sindsdien (1 1/2 jaar) geen problemen meer. Wel een duur grapje bij de dealer. Als je motor niet verhit is geweest (was bij mij ook niet) dan is afvlakken van de kop niet nodig, scheelt in de kosten.

succes

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.