Beste collega's
Ik ben van plan een Grand Espace 3,5 V6 benzine van 2003 aan te schaffen.
Deze heeft volgens de verkoper het probleem dat hij "warm" loopt.
Gezien ik bijna geen ervaring heb met dit motortype is mijn vraag wie van jullie dit vaker bij de hand heeft gehad.
Ik vraag niet om een helderziende, het zou natuurlijk ook gewoon een klein lekje ergens kunnen zijn, maar wil gewoon weten waar ik een beetje op kan rekenen omdat ik hem ongezien moet inkopen.
Bij de 3.0DCI las ik bijvoorbeeld al dat er voor koelingsproblemen complete motoren vervangen worden omdat deze scheuren bij de cylinderbussen.
Alvast bedankt allemaal.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
om een goede diagnose hieraan te kunnen stellen moet het koelsysteem afgeperst worden. alleen hierdoor kunnen evt inwendige en uitwendige lekkage's aan het licht komen. En als je hem alleen maar ongezien kunt kopen,heb ik er niet zo veel vertrouwen in...
Beste Maarten4874,
Ik snap hoe het werkt alleen ga ik van de week bij de auto kijken en moet dan ter plekke beslissen dus heb geen tijd voor lektesten en dat soort zaken. Vandaar dat ik vraag of iemand ervaring met deze motoren heeft dan kan ik het risico inschatten en dus ook de prijs bepalen.
Bedankt iig voor je reactie.
als hij goedkoop genoeg is om er nog een nieuwe motor in tegooien zit je goed.
14 jaar
Degene die goed zit is altijd degene die naderhand betaald wordt.....
Gr. paul
Ik heb vandaag contact gehad met een collega die werkt bij een Renault dealer, deze heeft het teruggekoppeld naar Renault nederland maar er zijn nog geen problemen met motoren of koppakkingen van dit type voorgekomen. Alleen enkele gevallen met expansievatdoppen.
Tot zover dit even ter info.
Deze motoren hebben weinig problemen (dit is een nissan motor) Wat wel veel voorkomt is dat idd het koelvloeistof reservoir scheurt, hiervan kan hij alleen warm lopen als er totaal gaan koelvloeistof meer aanwezig is. Als je collega bij een renault dealer werkt zou ik je aanraden om aan hem te vragen, of hij mee gaat naar de verkoper en dat hij een c0 snuffelaar meeneemt. Hieruit kan je binnen 1min zien of er uitlaatgassen in het koelsysteem aanwezig zijn, en dat duidt dan op een lekke koppaking, of een scheur in de kop etc... Houdt er wel rekening mee als je de cilinderkop gaat demonteren dat dit een hele klus is, hiervoor moet de motor gedemonteerd worden, en hier is een berg speciaal gereedschap voor nodig en veel nieuwe onderdelen. Denk hierbij een distributieketting spanners bouten etc...
Bedankt Bas_petiet,
Co snuffelaar heb ik en neem ik ook mee. Het ging me er meer om of er een kans was dat de koppen eraf moeten of dat ik het blok moet vervangen.
Van dat laatste vind ik geen referenties dus neem ik de gok wel. En het werk...tsja, ik zag al iets van 11,5uur voorbij komen en dan moest de motor er al uit zijn.
Als je co snuffelaar niets aangeeft zal het probleem zicht ergens anders in het koelsysteem kunnen bevinden. Mocht hij uitlaatgassen vinden dan zal ik er maar goed over nadenken voordat je hem aanschaft. (of de prijs moet zeer gunstig zijn) Suc6 ermee en we horen het wel hoe het af is gelopen. B.t.w een lekkende radiateur komt ook wel eens voor, deze willen wel eens scheuren op het plastic gedeelte aan de voorzijde.
als het de auto is die ik denk zou ik hem maar laten staan, daar moet een komplete motor in
En is de koop nog doorgegaan?
Ja de koop is doorggaan.
Grand Espace 3,5 v6 van 2003 met 180000 op de klok (dat dan weer wel) voor 5000,-
Er ligt geen koppakking uit en hij loopt ook niet heet, rijd prima eigenlijk.
Een mooie strakke auto met alle opties.
Van binnen wel iets gebruikssporen maar niet noemens waardig.
Net veel onderhoud gehad waaronder beurt, blokken/schijven rondom, radiateur, 4x michelin pilot sport 245/45/18, nieuwe keycard dus ja...leek me wel een goeie deal.
Kocht hem bij een handelaar die had hem uit een partij en tegen hem was gezegd dat de auto warm liep.
Hij ging van de koppakking uit.
Ik heb er nu ongeveer 350km opzitten en alles blijft ok.(zelfs het brandstof verbruik ;-) )
Co test goed , geen kvs verlies kachel blijft warm en geen drukopbouw dus zeg het maar.
Als er problemen voorkomen komt er weer een update.
Mooi dat er niets aan de hand bleek te zijn. Misschien een thermostaat die af en toe dicht blijft staan? Vind het een vreemd verhaal, maar goed is goed he! Suc6 ermee
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar