Als de motor nog koud is en ik rijd weg in de 1e versnelling, moet ik met de koppeling een beetje spelen en redelijk wat gas geven om de motor niet te laten schokken. Als ik een stuk gereden heb, heb ik dit probleem niet meer.
De auto schakelt verder normaal.
Vorig jaar zijn de koppelingsplaten en drukgroep vervangen, ik heb sindsdien ca. 10.000 km gereden.
wie weet meer??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Koppeling is misschien iets vettig ??
hoe kan een koppeling dan vettig worden en is dit erg.
19 jaar
De koppeling kan vet worden door een priceaskeerring of een achterstekrukaskeerring die lekken.
Of dat erg is het geeft de klachten die jij nu hebt en als het geheel nog vetter word gaat de koppeling slippen.
Hans
Dit lijkt mij een motorprobleem en geen koppelingsprobleem.
Koppeling testen door bij 80 km/u in IV volgas te geven. Als het motortoerental niet opeens snel stijgt dan slipt de koppeling niet. Zelfs als de koppeling slipt dan bokt de motor niet.
Hoogst waarschijnlijk een storing in het electronisch circuit, met name de koelwatertemperatuursensor. Even bij de dealer laten uitlezen en sensoren controleren.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar