Iedere ochtend als ik begin met rijden is het het ergst. De eerste keer dat ik rem, lijkt het wel of er metaal op metaal komt. Een soort schurend geluid. Na een paar keer remmen en een stuk rijden is het eigenlijk wel weg. Volgende ochtend wel weer hetzelfde probleem.
Ook hoor ik aan de linker voorkant de vering kraken. Dit is vooral 's ochtends best hard. In de loop van de ochtend verdwijnt het. Ik dacht dat de vering gesmeerd moest worden, maar dan zou je toch de hele tijd het gekraak hebben?
Wie heeft een idee?
Martin.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
martin dat je s ochtens je remmen eerst hoort is normaal door het vocht komt er een roestig laagje op de schijf en dat moet je er eerst afremmen en dat maakt geluid.
wat je vering betrefd zou het de stabilisatorrubbers kunnen zijn dat het naar verloop van tijd weg gaat komt misschien dat er dan vocht bij komt of iets dergelijks maar het kan geen kwaad om ze te smeren hoor.
groetjes jan.
Jan,
Ik heb hem net, en alleen maar nat weer gehad. Dus zou kunnen dat er ergens vocht bij is gekomen. Ik zal het nog even aankijken en kijken of het bij een tijdje droog weer nog kraakt. Maar die remmen zijn dus normaal. Dat betekent dat ik daar dus bij droog weer ook minder (of geen) last van zal hebben?
17 jaar
martin dat klopt dan zul je daar minder last van hebben.
wat de rubbers betreft daar zul je bij droog weer waarschijnlijk meer last van krijgen.
groetjes jan.
dat schurend geluid...
komt dat van achteren of van voren?
ik vermoed dat jou auto achter trommelremmen heeft... in dat geval is het remstof dat je hoort.... (komt van de remdelen bij slijtage)
(laten) schoonmaken en smeren zal helpen in dat geval
Devvo,
Is dit geen punt wat bij de APK naar voren hoort te komen? Hij is namelijk vorige week woensdag APK gekeurd. Of kijken ze dan alleen naar de remcapaciteit?
17 jaar
je beantwoord grotendeels je eigen vraag :)
bij de APK kijkt de keurmeester of de remwerking comform de eisen is
zoniet dat gaat hij op onderzoek uit
als 1 kant niet genoeg mee remt of als de handrem niet zou werken bevoorbeeld
ook kijkt een keurmeester naar de dikte van de remblokken aan de voorzijde en de achterzijde als hier schijfremmen gemonteerd zijn
vergaande slijtage aan remdelen is een adviespunt geloof ik (heb zelf geen apk papieren)
verder hoeft een apk keurmeester geen trommelremmen open te maken als er geen aanleiding voor is...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar