Renault Megane: Krijg hem soms heel moeilijk in de eerste versnelling.Koppeling

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1400

Krijg de eerste versnelling soms niet in.Ook naar de tweede wil hij dan slecht.Soms ram ik hem er gewoon in.Heeft iemand een advies.

bruig1

Geplaatst door bruig1 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

18 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

#Soms ram ik hem er gewoon in.#
vast een bak bestellen
zal toch in de koppeling of het druklager zitten
1e goed ontluchten
controleren op lekkage
en anders demonteren

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Wat gebeurt er als de motor uit staat? Krijg je hem dan wel goed in de eerste versnelling?

bruig1 (0), 14 jaar geleden

ook als de auto uit staat krijg ik hem niet in de eerste versnelling. alvast bedankt voor de moeite.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Door dat rammen,zal de bak wel een opsodemieter gehad hebben..wat je nu niet meer verholpen krijgt.de enige optie is een andere bak monteren als de koppeling nog in orde is,maar als de motor uitstaat en hij wilt dan nog niet,vrees ik voor het eerste.

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

en t begon met een druklagertje

Henk Nobach (0) PRO, 14 jaar geleden

Als het ook met stilstaande motor niet lukt kun je de koppeling uitsluiten. Ik zou eerst het schakelmechaniek afstellen.

bruig1 (0), 14 jaar geleden

Ik heb gisteren het zwarte kapje aan de bestuurderskant losgemaakt om te kijken of er een losgelopen bout in zat. Alles zit muurvast.Wel kwam er vrij vuile olie uit wat ik vervangen heb door 3 1/2 ltr 75/80. Ik ga het nu toch maar bij de kopp. zoeken. Maar volgens een monteur van Bochane pakt de koppeling goed.

eric323 (0), 14 jaar geleden

[quote=bruig1]Ik ga het nu toch maar bij de kopp. zoeken. Maar volgens een monteur van Bochane pakt de koppeling goed.[/quote]
Iedereen zegt dat het de bak is, maar je gaat het toch maar bij de koppeling zoeken.
Waarom dan nog hier om advies vragen............................

Henk Nobach (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=eric323]Waarom dan nog hier om advies vragen............................[/quote]
Omdat een koppeling goedkoper is dan een versnellingsbak...

Ook op mijn opmerking om het schakelmechaniek af te stellen (kost helemaal weinig) wordt niet gereageerd.

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

als de bak stuk is moet ie eraf
daarom kan je net zo goed 1rst de koppeling controleren
als die goed is weet je dat de bak defect is
hoeft ie r niet 2 X onderuit
en vergis je niet in een koppelings set
met 2 massa vliegwiel

bruig2 (0), 14 jaar geleden

Sorry Henk en Jerry dat mijn opmerking een beetje rot overkomt wat de koppeling betreft. Ik ga mijn collegae vragen of hij het schakelmechanisme van de koppeling kan bijstellen. In iedergeval bedankt voor jullie meedenken. gr.george

stefan84 (0), 14 jaar geleden

[quote=bruig1]Ik heb gisteren het zwarte kapje aan de bestuurderskant losgemaakt om te kijken of er een losgelopen bout in zat. Alles zit muurvast.Wel kwam er vrij vuile olie uit wat ik vervangen heb door 3 1/2 ltr 75/80. Ik ga het nu toch maar bij de kopp. zoeken. Maar volgens een monteur van Bochane pakt de koppeling goed.[/quote]
Bezoek eens een andere garage en laat hun eens een conclusie trekken,kijk wat hier uit komt,wat je er dan mee doet mag je zelf bepalen..

DjDwazeD (0), 14 jaar geleden

[quote=bruig1]Krijg de eerste versnelling soms niet in.Ook naar de tweede wil hij dan slecht.Soms ram ik hem er gewoon in.Heeft iemand een advies.[/quote]
Zou de motoorsteunen maar eens controleren,ik heb hetzelfde gehad, eerst werd de 1 moeilijk toen de 2 en achteruit ook,bleek dat motorsteun rechtsvoor weg was en motor inclusief bak gedraaid lag dus de pook is dus naar links geschoven en daardor kreeg ik hem niet meer in de 1

Mvg Dennis

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Een motorsteun die vanzelf verdwijnt ?

Als de motor dan scheef komt te hangen,trekt hij ook aan de kabels / slangen / uitlaat e.d.

Maar dat zul je toch snel gemerkt moeten hebben want zonder steun rijd het niet bepaalt aangenaam.

Gr Stefan

toonmar (60), 14 jaar geleden

Heb hetzelfde gehad als Dennis. Motor lag er ook wat scheef in .Nieuw ophanging er in en schakelde weer als een mes door de boter.
Wie gaat rammen moet niet zeuren over de kwaliteit van Renault. Zo kun je ook een tank mollen.

DjDwazeD (0), 14 jaar geleden

[quote=stefan84]Een motorsteun die vanzelf verdwijnt ?

Als de motor dan scheef komt te hangen,trekt hij ook aan de kabels / slangen / uitlaat e.d.

Maar dat zul je toch snel gemerkt moeten hebben want zonder steun rijd het niet bepaalt aangenaam.

Gr Stefan[/quote]
Hij was zover weg dat de motor niet meer op goeie positie zat! Niet verdwenen maar versleten! En ja nu ik even terugdenk is het zeker onaangenaam rijden ,de versnellingspook klapperde aardig bij optrekken! Dat is een ding waaraan je goed kan zien dat er iets mis is met de ophanging van je motor! En ja dat werkt ook door in kabels en uitlaat,ikk eb daardoor ook waarschijnlijk mijn spruitstuk kapot gekregen!
Het is als je die wil vervangen en je hebt airco enz een beste klus om die te vervangen tenzij je korte sleutels hebt en daarmee de steun er uit kan krijgen! Bij mij is het gedaan in een garagebox met een krik onder de motor om net genoeg ruimte te krijgen om hem te installeren ,ga niet naar renault dealer die zijn gewoon veels te duur!
Mvg Dennis

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

#ga niet naar renault dealer die zijn gewoon veels te duur!
Mvg Dennis#
waarom te duur??
dealers zitten nu een maal met kostn die door de client gecreeerd worden
denk alleen maar aan de showroom
of koop jij een nieuwe auto zo op straat
en dan gereedschap

apparatuur(door fabriek voorgeschreven)
of mag die dealer net als de beunhaas een week over een distributie doen omdat er geen speciaal gereedschap is

bruig2 (0), 14 jaar geleden

Heren allemaal bedankt voor advies. Heb alles gedaan en bekeken voorwat de tips betrof.Motorsteun was puntgaaf. Ik heb eigenlijk na het vervangen van de redelijk vuile versnellingsbakolie en na flink wat siliconspray onder de pookhoes gespoten te hebben geen last meer van slecht schakelen.Heb wel tegen mijn dochter gezegd dat ze rustig de 1e versnelling moet gebruiken. Hopen dat het zo blijft.Bedankt voor uw meedenken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.