Wie weet hoe je een dynamo (Valeo) uit een Laguna 1.9 dTi (zonder airco) verwijdert? Ik heb de spanboutjes (en borgbout) aan de voorzijde los en de lange bout + moer aan de achterzijde er uit, maar dan nog wil ie er niet uit.
(Ik had gedacht de achterzijde iets op te tillen en em zonder de riem uit te halen, maar dat wil dus niet)
Het lijkt wel alsof het verwijderen van de lange bout aan de achterzijde geen verschil maakt, hij scharniert nog steeds om dat punt. Het lijkt wel alsof daar nog een bus oid rondom die bout zat. Klopt dat en zo ja, hoe krijg ik die bus er uit?
Achtergrond: De multiriem slipte soms iets, dus ik wilde em wat aanspannen. Bleek dat de voorste M8 (sleutel 13) moer niet goed vast te zitten waardoor deze bijna helemaal was afgebroken (de spanner had er te hard aan getrokken). Toen ik dus het sleutel 13 boutje los wilde draaien brak deze direct af, zodat ik nu dus met een spanner zit, waar nog een restje schroefdraad in zit. Om dat er uit te halen moet eerst de dynamo er uit....
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dynamo klemt gewoon ,even een beetje wrikken dan komt ie los
Bedankt voor je tip.
Omdat ik graag een werkende auto op de oprit heb, heb ik het geheel gisteravond maar weer inelkaar gefreubeld en ben ik vanmorgen naar de garage gereden, alwaar een monteur een moer op het afgebroken draadeind laste en het zo kon verwijderen. Uiteindelijk hoefde de hele dynamo er dus niet uit....
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar