Hallo mensen, ik zit met de handen in het haar. Ik heb sinds vorig jaar een Laguna station uit 2008 met het nissan blok (2.0 16v). Na foutmeldingen gehad te hebben op cilinder 2 is afgelopen november het blok gereviseerd. Nieuwe kleppen, gehoond etc. Echter vanaf een week of 3 geleden loopt ie weer op 3 cilinders als het blok warm is en dat doet ie eigenlijk alleen als ie stationair draait en dus warm is. Bij starten geen probleem. Zodra de motor is uitgezet en even gewacht te hebben is het weer starten en dan loopt ie weer netjes. De foutcode (nu cilinder 1)weet ik helaas niet meer, maar ging iig over de inspuiting.
Nou ben ik uiteraard al terug geweest bij de verkoper zij hebben het nodige al gecheckt en vervangen. Ik zal het hier even opsommen:
-bougies vervangen
-injector vervangen
-bobines gecheckt en omgewisseld
-compressietest gedaan
-alle injectoren + bekabeling uit een andere laguna overgezet
-injectie computer getest.
-gasklephuis schoongemaakt.
-inlaatspruitstuk op lekkage getest
Maar het mag allemaal niet baten. Zodra de motor even gelopen heeft en warm wordt gaat ie weer op 3 cilinders lopen.
Nu wil de garage de bekabeling gaan controleren, maar vraagt daar 2 tot 5 uur arbeidsloon voor. Maar wie zegt mij dat dit het probleem is?
Ik ben bang dat ik weer een hoop geld moet betalen, zonder dat er een oplossing is. Want als er iets met de bekabeling zou zijn, zou het probleem zich ook voor moeten doen bij een koude motor lijkt mij. Of heb ik het mis?
Wie o wie heeft er nog een idee?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De foutcode is dtc030194
Weet je dat zeker,die foutcode?
9 jaar
eigenlijk wel ja. Hij is niet uitgelezen bij een echte dealer, maar deze garage verkoopt vooral renault's. Dus eerlijk gezegd weet ik niet of dit de officiële renault code is.
9 jaar
Ik zou voor de grap eens met de clip laten uitlezen,want ik weet wel zeker dat het geen officiele foutcode is,en dan is het lastig zoeken.
9 jaar
De uitgelezen foutcode zal wel P0301 zijn - dat is een misfire op cylinder 1. De oorzaken zijn helaas talrijk.
Een aantal oorzaken lijken al uitgelsoten te zijn. Zoals valse lucht, defecte bougie, bobine, injector en bedrading van de injector.
Bij de het testen van de ecu zet ik een vraagteken. Is dat door die garage zelf gedaan of door b.v. Actronics?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar