Renault Laguna: Laguna2 2003 hapert met Vialle G3 installatie aanboorde.

Bouwjaar: 2003, Brandstof: LPG, Motorcode: K4m 1.6 16v

Forum vrienden,

Ik heb een lpi/lpg probleem.
Voor enkele weken komt het voor dat de auto niet meer trekt.
Het rijdt dan op een manier wat ook voorkomt als je gastank zo goed als leeg is.

Stationair draait hij als een zonnetje maar zodra je het gaspedaal intrapt gebeurt er weinig.
Tja de motor bokt, de pook klapt op en neer.
Als ik dan overschakel naar benzine en vervolgens na enkel km terug naar gas is dit probleem weg.

Wanneer het gebeurt is voor mij een raadsel. Het zijn verschillende momenten.
Op benzine loopt hij perfect.

Nu valt me sinds gisteren op dat als ik getankt heb eigenlijk helemaal geen probleem heb totdat de tank minder vol wordt. Het lijkt net of dat 20 liter minder de tank al leeg is. Wat natuurlijk ook niet is.

Snap iemand iets van mijn probleem wat ik met jullie probeer te delen?

ginnegabber

Geplaatst door ginnegabber (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Heino4267 (225), 8 jaar geleden

Trekt je benzinetank niet vacuüm? Daar kom je achter door op het moment dat je de klacht hebt, de tankdop los te draaien.
Als de auto dan weer even goed rijdt, is het duidelijk:
Dan zou je ontluchting verstopt kunnen zitten.

Safrane10698 (0), 8 jaar geleden

Is dit niet zo eentje die kan bevriezen? En bij gebruik benzine ontdooit ie weer.

primera p11 (0), 8 jaar geleden

Het kan zijn dat de pomp in de tank aan het eind is.
Hoor je de pomp op de hoge snelheid draaien als je het contact aanzet?.
Je hoort de pomp in heb begin draaien,net na de start.
Ook als je de auto op kontakt zet hoor je de pomp even om de boel op druk te zetten.
Of hoor je tijdens het rijden de pomp fluctueren in snelheid.
Als dat zo is is de pomp aan het eind.
Bevriezen kan oo nog,dat betekent dat injectie pijpjes los zitten en de verkeerd kant op staan in het spruitstuk.

sgm (0), 8 jaar geleden

Waarschijnlijk pomp, maar kan ook ontsteking zijn. Zou ff bij lpg bedrijf laten checken en tot die tijd op benzine rijden. Ander loop je kans op schade en verlopen je long term fuel trims

primera p11 (0), 8 jaar geleden

Even naar de gasboer en uit laten lezen.
Deze kan de druk aflezen en daaruit een conclusie trekken.

ginnegabber (0), 8 jaar geleden

Nou het is gefixed.

Was naar de gasboer geweest. Prijsopgaaf gevraagd. Onderzoekskosten €70,00 ex btw per uur, geschatte tijd 2 uur.
Dus de startprijs zou ongeveer €140,00 zijn geweest.
Het probleem neigde naar een defecte gaspomp in de tank. De prijsopgaaf hiervan was: € 595,00 ex btw.

Goed, nadat ik deze informatie gekregen had ben ik het internet op gegaan.
Een gasboer gevonden die aan huis komt. Onderzoekskosten €40,00 ongeacht de tijdsduur.

Ook hij gaf aan dat het naar alle waarschijnlijkheid de gaspomp in de tank was.
In dat geval komen de kosten in totaal op €250,00 inclusief BTW en onderzoekskosten en 2 jaar garantie.

Zo gezegd zo gedaan, afspraak gemaakt. Monteur aan huis geweest vanuit Assen naar Eindhoven.
Geconstateerd dat het inderdaad de gaspomp was. Binnen 30 Minuten gemaakt voor de deur.
Getest op gaslekkages e.d. rijdt weer als een zonnetje.

Monteur heeft 15 jaar LPG ervaring en weet waar hij over praat.
Is geen Beunhaas maar een hardwerkende Spanjaard met een eigenbedrijf in Nederland. Netjes Factuur ontvangen.
Voor geintresseerde is dit zijn nummer: 0643598266.

Allemaal bedankt voor het meedenken wederom met deze ellendige Renault. hahahaha

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.