Renault MEGANE SCENIC: leegtrekken accu

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: K4M T7, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 83

Wie o wie kan mij helpen
In tijd van 3 mnd. is, mijn accu is nieuw 2mnd oud door een of ander probleem leeg maar ook totaal leeg getrokken . Zelfs na ritten van meer dan 80 km. Volgende dag accu leeg Radio altijd uit . Diverse keren starthulp gehad van de a.n.w.b.en diverse metingen gedaan geen lekstroom kunnen meten.Alle lampjes zijn uit, storing is nergens te vinden ik heb nergens wat toegevoegd of iets anders aangebracht . na advies van de anwb naar diverse garages onderzoek laten doen wat mij meer al €300 gekost heeft en een specialist kwam op €1200 uit en nog niet de garantie dat het probleem verholpen is. Ik zet altijd alles uit, ook de automatische handrem zet ik op vrij .ik heb de wagen al 11 jaar in bezit en heeft 95.000km .gelopen P.S of het volgende er iets mee te maken heeft .er is 2x tijdens het rijden de motor afgeslagen na opnieuw starten kon ik weer verder Met veel gas geven . gasklep en krukas sensor zijn ook na gekeken niets aan te vinden dynamo is oke laad bij Wat wel raar is 2a3weken geen probleem gewoon rijden en opeens na lange ritten volgende dag weer startproblemen.zelfs na een week niet rijden, gewoon kunnen starten uitgeprobeerd.in afwachting op een bevredigende oplossing , heel veel dank.grt. Hans

H.A.Giroldi

Geplaatst door H.A.Giroldi (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Heino4267 (200), 6 jaar geleden

Niet opgeven en vooralsnog geen geld meer uitgeven: gewoon iemand opscharrelen die kan omgaan met een multimeter en het volgende voor je nameet als je last hebt van de lekstroom:
1. de accuspanning bij 2000 toeren nadat de auto een tijdje heeft gereden (dus als de motor warm is).
Die spanning moet tussen 13,9 en 14,5 Volt liggen, dan is je dynamo goed. Lager = dynamo defect, hoger = spanningsregelaar in de dynamo defect.
2. de lekstroom tussen de losgenomen plusklem van de accu en de plusdraad die daarop was aangesloten, met motor uit en contact uit.
Die stroom mag niet meer dan pakweg 200 mA zijn. Als die hoger is, verwijder je een voor een zekeringen in de zekeringkast totdat de groep is gevonden die stroom wegtrekt. (Defecte BDP-sensoren en radio/navigatiesystemen zijn ook bronnen van lekstromen.)
3. als je bovenstaand geen lekstroom van betekenis meet, doe je het volgende:
Maak (met de motor uit) de dikke rode draad die van de dynamo naar de accu loopt, (voorzichtig!) aan een kant los en meet de stroom die er dan loopt door die draad: die moet helemaal nul zijn. Als dat met geladen accu niet nul is, is een diode in je dynamo doorgeslagen en die veroorzaakt dat je ellende. Dat verhelp je alleen met een andere dynamo.

ford3600 (0), 6 jaar geleden

hoi hans dynamo heeft wel eens de neiging om dit probleem te veroorzaken , lekstroom meten gaat het beste met een donor accu met bv startkabels met ertussen de amp meter sluit de kabels aan op de plus pool en ergens op een goede massa plaats bv motorblok haal nu de min klem auto los en kun je de lekstroom aflezen hiermee voorkom je dat het voertuig spanningsloos word en zichzelf resett

arjankempeneers (0) PRO, 6 jaar geleden

Vervang de nokkenassensor maar. Dit probleem heb ik ook mee gemaakt. Is ook bekend bij Renault.
https://www.problemcar.nl/nl/professiona...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.