close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault MEGANE: Lekstroom

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: F4R 17, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 99

Hoi,

Deze megane trekt in twee dagen de accu leeg.
Heb de gangbare zaken al gedaan, de stekkers van de portieren losgekoppeld, maar dat helpt niet

De lekstroom zakt naar 0,03A (30 mA) bij het verwijderen van de interieur zekering ALIM UCH wat volgens mij de normale stroom is die hoort te lopen.

Waar kan ik het beste verder zoeken? zou het aan de UCH kunnen liggen?
Klopt het dat bij het trekken van de ALIM UCH zekering er nog een rest stroom over blijft van 30 mA?

Maarten

Geplaatst door

Snowbird (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

0,03 A is inderdaad normaal. Ik heb ook eens een lekstroom gehad van 0,5 A en die zakte naar 0,03 A bij het verwijderen van een van de drie interieur zekeringen van 70A. Het vreemde was dat bij het terugplaatsen van die zekering de lekstroom niet terugkeerde maar keurig 0,03 A bleef.
De UCH zelf hoeft niet de schuldige te zijn.
Ik had al een tijdje last van de cv (slot van de achterdeur dat wel functioneerde maar altijd piepend geluid maakte). Nadat ik het slot vervangen had heb ik nooit meer last gehad van de lekstroom. Of dit de oorzaak was weet ik niet 100%, misschien toeval. .
Je kan wel kijken welke interieurfuncties niet meer werken als je die zekering er uit haalt en in die richting zoeken.

7seconds 0

6 jaar

Nog niet genoemde optie: een kapotte diode in je dynamo. Dat past ook bij de verschijnselen.

Je komt daar achter door de auto weg te zetten met de dikke rode dynamokabel losgekoppeld (wel goed isoleren !!!), of door met motor uit de dikke rode dynamokabel los te nemen en met een gewone gelijkstroom-Ampèremeter (multimeter) dan de stroom tussen deze kabel en de aansluiting ervan op de dynamo te meten: die stroom moet nul zijn. Als er met motor uit toch stroom loopt: revisiedynamo plaatsen.

Heino4267 655

6 jaar

De nokkenas sensor veroorzaakt regelmatig lekstroom. Vervangen en evt software update.

460volvo 0

6 jaar

Dat van die nokkenas sensor is voor de 1.6 16v motor.

Heeft deze handsfree functie?
Komt wel een voor dat een van de optische ogen gek kan gaan doen in de deur.

Dynamo komt ook wel eens voor.
Verlichting in de vloerluikjes blijven aanstaan voor.

Ramjod 0
badge

6 jaar

heb er ook eentje gehad bij dealer voor 1000 euro gerepareed en niet opgelost was toen bij die 2 liter de radio die stroom verbruikte andere radio erin en was toen opgelost

willyvan 15
badge

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.