ik heb een renault clio 1.5dci uit 2002. het probleem zit hem als men de auto start. hij loopt dan zeer onregelmatig.het lijkt wel of hij maar op 2 cylinders loopt.dit duurt 10-20 sec en dan is het weer over.hij heeft het in koude maar soms ook in warme toestand.de auto is al bij de renault garage geweest maar daar hebben ze hem niet kunnen maken.ze hebben wel de verstuiverleidingen vernieuwd + de injectors + de verdeler van de diesel.heeft er iemand meer ervaring mee?
Geplaatst door twan76 (0) , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
10 Reacties
Alex218 (0) PRO, 18 jaar geleden
Gloeibougies??
Hij rookt zeker ook wel behoorlijk in die 20 seconden?
twan76 (0), 18 jaar geleden
ja hij rookt wel maar hij heeft het ook als de motor op temp. is. dan hoeft hij toch eigenlijk niet te gloeien?
Alex218 (0) PRO, 18 jaar geleden
gloeiinstallatie werkt altijd. hoe warmer hoe korter. ik zou de gok wel willen wagen om ze te vervangen..vind het ook raar dat de garage enthousiast is begonnen met die dure reparaties..
Of dta het probleem oplost weet ik niet, maar dit is volgens mij een simpele ingreep die denk ik ook niet de wereld hoeft te kosten. En je weet meteen of het werkt.
twan76 (0), 18 jaar geleden
ik heb met de garage gebeld en ze zeggen dat ze de gloeibougies ook vervangen hebben.
Harry4182 (0) PRO, 18 jaar geleden
Lijkt wel alsof er lucht in de dieselleidingen zit ?
twan76 (0), 18 jaar geleden
het is een commenrail motor. ik heb nu een dieseltankje boven de motor gehangen en rechtstreeks op de hogedrukpomp aangesloten.de retour van de pomp heb ik weer in het dieseltankje gehongen.hij loopt nog steeds onregelmatig maar bi de retour van de pomp komen steeds luchtbellen mee.is dit normaal of moet dit niet kunnen.is mijn dieselpomp misschien kapot?
Henk Nobach (0) PRO, 18 jaar geleden
Denk niet dat het probleem wordt veroorzaakt door lucht. Dan slaat deze motor slecht aan en slaat ie dan aan dan loopt ie gelijk op 4.
Waarom is de verdeler vervangen? Dit gebeurt normaal alleen maar als de hogedruk pomp defect is. Dit ivm slijpsel
Hoeveel verstuivers zijn er vervangen? Is er nieuwe software geladen?
Is het oliepeil te hoog of te hoog geweest? Dan zou ik een compressietest uitvoeren.
Alex218 (0) PRO, 18 jaar geleden
ik blijf tóch de voorgloei installatie verdenken. Maar een compressietest is niet verkeerd.. misschien is de pakking tussen 2 aangrenzende cylinders iets aan het lekken
twan76 (0), 18 jaar geleden
alle verstuivers zijn vervangen. ik weet niet of er nieuw software is geladen.het oliepeil is altijd goed geweest.ik zal compressietest eens laten doen.bedankt
twan76 (0), 18 jaar geleden
de verstuivers zijn goed. ze hebben een compressietest gedaan, die was ook goed. nu gaan ze bij de dealer de injectors opniew programeren.