👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo, ik heb sinds kort een clio 1.2 uit 1992, prima ding verder maar staionair loopt ie niet op 4 cilinders, je hoort achter uit de uitlaat dat ie niet lekker loopt, en je voelt en ziet het motorblok schudden, als je gas geeft tot 1500 toeren loopt ie wel weer goed, en hij pakt ook gewoon goed op vanaf staionair. En soms schudt ie staionair zo erg dat de versnellingspook ook mee begint te trillen en de motor blijft dan nét lopen. Warm of koud maakt niet uit. Bougies zijn net vervangen. Verder bokt de motor nogal als je gas geeft/loslaat, volgens mij is dat de motorsteun die wat uitgedijt is neem ik aan? Hij heeft 220000 km gelopen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Sorry, ik had em bij de particlulieren moeten plaatsen, niet op gelet
Ik zou beginnen met de klepspeling en compressie te meten en nadien de ontsteking eens nakijken (kabels, verdeelkap, contactpunten als die er op zitten)
zou eerst eens naar de ontsteking kijken. (verdeelkap)
Het is al opgelost: ik trok de bougiekabel van de derde cilinder af en er gebeurde niets qua toerenterug val, ook niet als je flink wat toerentallen draaide. Zal dus wel een bougie of bougiekabel zijn. Wel raar: hij rijdt als alle andere 1.2tjes en haalde met gemak 140 (harder ging ik maar niet). Bij een 16 klepper van tegenwoordig houdt ie in hoor je hem ook op hogere toeren schudden, bij mijn auto gebeurde dat niet. Morgen maar ff proberen met een andere bougie en/of kabel.
19 jaar
Het is geen kabel maar de verdelerkap :)
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar