Renault Laguna2l ide: loopt onregelmatig stationair

Bouwjaar: 2002

heb een laguna 2l ide binnen staan die stationair rot loopt als hij boven de 1000 tr komt loopt hij perfect kop er afgehad keppen schoongemaakt reinigingsmiddel in brandstof gedaan geen afwijkijningen op de clip heeft iemand hier ervaring mee

Geplaatst door

madekker (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

4 nieuwe injectoren erin en probleem is opgelost.Dit is jammer genoeg een zeer bekend probleem.Ik heb in 1 auto al 8 nieuwe injectoren geplaatst.Om het half jaar is het weer zover.Dit in overleg met techline in Amsterdam.De injectoren gaan inwendig dichtzitten.Alleen bij hogere drukken werken ze nog dus vanaf 1000-1100 toeren.Reiniger helpt niet .Ook niet van Renault zelf zoals in Actis staat.Gelukkig worden deze motoren ook niet meer gemaakt.Mag je nog blij zijn dat er geen EGR meer op zit zoals bij de Megane.Dan is het helemaal een ramp.Succes.

Hoi,

Ervaring met de IDE ?? helaas wel ja.
Je schrijft stationair rot lopen? mist er een cilinder ??
Wat voor brandstof word er getankt? Schijnt dat shell v-power voor deze motoren erg goed werkt,met name de reinigende werking ervan.
Heb je de klepstelen al bekeken via het gedemonteerde inlaatspruitstuk??
Hoe zit het met de brandstofdruk en geen foutcodes?

Patrick

patrick_r 0
badge

19 jaar

Om de inlaatkleppen te reinigen is het voldoende om het inlaatspruitstuk uit te bouwen. Busje oven-reiniger en de kleppen zijn weer brandschoon!

Henk Nobach 0
badge

19 jaar

ik heb de injectoren laten reinigen en getest die waren goed dus nieuwe zie ik niet echt zitten

madekker 0
badge

19 jaar

Toch zit het in de injectoren.De opbrengst is te laag.De naald komt te traag omhoog .Reinigen heeft geen enkele zin.De naald is beschadigd door koolaanslag en deze kan wel weg zijn maar ze zijn echt defect.Laat ze maar controleren op de testbank met de voor stationair geldende druk geleverd door het systeem.Je ziet dan meteen de afwijking.De naald blijft als het ware hangen in de openingsfase.Spit morgen Actis ook maar uit.Mischien dat ik nog ergens de KIM heb liggen van die auto die ik heb gehad.

blaster heeft inderdaad gelijk heb er ook 1 rondlopen met de 3de set injectoren en daarvan had ik de eerste set ook laten reinigen zonder resultaat heb van die auto eerst nog van alles gewisseld maar met nieuwe injectors liep ie weer als een zonnetje (+- 40.000 km)en henkie oven-reiniger had ik nog niet gehoord maar zal het onthouden

abc 0
badge

19 jaar

ik heb een lektest gedaan 20 % lek daarna forte motor flus gebruikt alle koolvan zuigerveren en daarna lektest gedaan op 3 cilinders verbetering tot 10%lek op een 50% lek dus de zuigerveren vern

madekker 0
badge

19 jaar

Hou me op de hoogte.Ik ben zeer benieuwd naar de uitslag als de veren zijn vernieuwd.

de zuigerveren vern de auto rijd weer als nieuw

madekker 0
badge

19 jaar

Bedankt voor de feedback.Wat zag je daaraan.Zaten ze vast in de zuiger?

hey hallo,mijn vraag is of de zuigerveren waren gebroken of zaten ze vast in de zuiger door vervuiling? wij hebben dit probleem namelijk ook (op cil 1 een te lage compressie)

walter11908 0
badge

16 jaar

Als ik vragen mag, wat kost deze operatie dan.
Neem aan dat dit toch aardig in de papieren gaat lopen.
Mijn wagen heeft het zelfde.
Dus waar moet ik op rekenen
Alvast bedankt leo

Qball 0

15 jaar

[quote=Qball]Als ik vragen mag, wat kost deze operatie dan.
Neem aan dat dit toch aardig in de papieren gaat lopen.
Mijn wagen heeft het zelfde.
Dus waar moet ik op rekenen
Alvast bedankt leo[/quote]
dan toch maar een audi

kleijn 0

15 jaar

Niemand..??

Qball 0

15 jaar

[quote=walter11908]hey hallo,mijn vraag is of de zuigerveren waren gebroken of zaten ze vast in de zuiger door vervuiling? wij hebben dit probleem namelijk ook (op cil 1 een te lage compressie)[/quote]
Ik heb nu ook een laguna 1.8 16v binnen staan, staat stationair gewoon te schudden.
Hij is al bij 2 dealers geweest maar geen resultaat, ze hebben bobines vernieuwd en initialiseren rekeneenheid volgens de factuur.
Ik heb vanmorgen een compressie test gedaan en had op 3 cilinders 14½ bar en op de eerste cilinder 4½ bar, dus dat is duidelijk.
mijn vermoeden gaat naar een verbrande of lekke klep, maar ik ben ook wel heel benieuwd of de zuigerveren vast zaten of gebroken waren.

De auto heeft 135000 km gelopen en rijd op benzine.


Ik zie dat dit onderwerp al van 2005 is, dus heb ik even een nieuwe aangemaakt.

mcvr 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.