close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Kangoo: loopt op 3 cil

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.5 dci

wie kan mij helpen in okt heb ik een distributieriem vervangen kort hierna ging het storings lampje branden als de motor op 3000 toeren loopt klant vond dit geen probleem maar nu loopt hij op 3 cil rij je met de auto loopt hji goed bij de daeler kon dit aan de nokkenasspie liggen deze gecontr maar is goed nu krijg ik de motor niet meer aan de praat nu is mjin eerste vraag moet de hd pomp ook op tijd staan groetjes roland

Geplaatst door

roland10246 (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb je niet een probleem met je verstuivers, komt wel vaker voor dat het lampje dan bij 3000 toeren gaat branden.

sjaak r 0
badge

17 jaar

Controleer of dat de afstelling van de distr riem nog op tijd staat.

ksie 0
badge

17 jaar

pomp moet ook op tijd staan want hier zit een sensor op het tandwiel

abc 0
badge

17 jaar

bedankt voor de snelle reaktie ik vind dat merkteken via autodata onduidelijk ook dat met die krukas pen een raar systeem

roland10246 0
badge

17 jaar

krukas blokkeren is noodzakelijk omdat het tandwiel zonder spie gemonteerd zit,nokkenas blokkeren in het gat met een bout m8,de tekens op de riem gelijk leggen met de tekens op de pomp en nokkenas tandwiel.weet zo niet of er op het blok een teken staat voor het pomp tandwiel?

abc 0
badge

17 jaar

als ie echt van tijd staat moet je tanden tellen. nokkenas poellie op tijd zetten met een boor (of juiste gereedschap), krukas ook, dat gaat met een pen in het blok en dan moet je aantal tanden tellen tussen de merktekens op de nokkenas en de pomp poellie. tis ff een gedoe en ik heb de juiste docu hier ook niet bij de hand.

timhoeks2 0
badge

17 jaar

een K9K moet idd 3 keer geblokkeerd worden
de krukas poelie is spieloos net als bij de K benzine motoren waarvan hij is afgeleid

als ik het goed heb is het een blokkeer pen die waar je de krukas tegenaan draait... (controleren of ie nog aan ligt voor montage poelie)

verder heb je 2 van die kleine pennetjes 1 voor in de nokkenas poelie 1 voor in de brandstofpomppoelie

altijd lastig zulke dingen als je geen dealer bent...

kan je die gereedschapjes niet lenen van de plaatselijke renault dealer?

Devvo 0
badge

17 jaar

probleem is op gelost distr stond goed 2 verstuivers def deze lekte waardoor er geen druk kon worden opgeboud dit viel ook nog onder garantie ze hebben er wel dik een week naar gezocht groetjes roland

roland10246 0
badge

17 jaar

ps hoe de hogedrukpomp staat maakt niets

roland10246 0
badge

17 jaar

[quote=roland10246]ps hoe de hogedrukpomp staat maakt niets[/quote]
zet hem maar eens verkeerd en kijk hoe die aanslaat als ie al aanslaat.er loopt niks kappot ofzo maar die sensor zit er niet voor niks voor op het tandwiel

abc 0
badge

17 jaar

Toevallig vorige week ook een riem vervangen van een Clio 1.5 DCI '03 en toen is pomp ook niet op tijd gezet en ook verdraaid maar die liep perfect???

garageburgwal 0
badge

17 jaar

probleem is ook niet dat ze slecht gaan lopen maar slecht aan slaan.sensor op de pomp is een (nokkenas sensor).hij gebruikt de bdp sensor en pomp-nokkenas sensor om te bepalen welke cilinder er in gespoten moet worden.

abc 0
badge

17 jaar

Nou dan hoor ik het wel denk ik. Hij startte hier trouwens perfect. Kan dit niet een type zijn geweest met alleen een toerentalsensor?

garageburgwal 0
badge

17 jaar

volgens mij heeft elke 1.5 hem op de pomp en de 1.9 op de nokkenas maar weet ik niet zeker

abc 0
badge

17 jaar

auto is weer terug slaat moeilijk aan als hij een uur stil staat is weer naar de dealer daar zijde ze sluit maar achter aan we waren de 8 st binnen valler vandaag fijn he .

roland10246 0
badge

17 jaar

Als je even kijkt waar de sensor zit zoals 'abc' steld, weet je toch genoeg, ik zou eerst die pomp zelf op tijd zetten. Het verhaal van abc lijkt aannemelijk.

Ik vind dit wel een goeie, iedereen denkt dat een hogedrukpomp niet op tijd hoeft te staan, zo zie je maar weer.........

TesT 0
badge

17 jaar

auto loopt nu goed weer een verstuiver vervangen heeft nu 3 nieuwe , ik hoop dat hij nu ook goed blijft groetjes roland

roland10246 0
badge

17 jaar

voor die blokkeerpen moet je daarvoor eerst een bout er uit draaien ?
\
grt

sjakie30 0
badge

17 jaar

voor de krukas wel,voorzijde motor aan bakzijde net boven het carter torx 14 dacht ik

abc 0
badge

17 jaar

Ja die dacht ik ook , nou gaan we die ff demonteren

bedankt

grt S

sjakie30 0
badge

17 jaar

Wat ABC zegt klopt precies. Als je bij de 1.5 K9K motoren de pomp niet op tijd zet geeft de nokkenassensor een verkeerd signaal en zal hij moeilijk aanslaan. Marcel

marcel1 0
badge

17 jaar

Ff en update klant kwam vorige week binnen met klacht slecht starten............ gelukkig weet ik de oplossing ;-)

ABC bedankt!!

garageburgwal 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.