Renault Megane: loopt op 3 cilinders

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 k4m 702

beste colega,s


wie kan mij helpen met het volgende probleem
heb een renault megane scenic 1.6 die op 3 cilinders loopt
we hebben compressie gemeten kleppen gesteld bobines gecontroleerd, aansturing verstuivers gecontroleerd met scoop meter, alle vacuumslangen gecontroleerd, brandstofdruk gemeten, distributie staat op tijd,
al deze dingen waren goed, heefd iemand nog suggesties weet even niet meer waar ik het moet zoeken

Keppie

Geplaatst door Keppie (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

126 (0) PRO, 15 jaar geleden

valse lucht? controleer dit met remmen reiniger

MrRiP (0) PRO, 15 jaar geleden

spruitstukpakking lek ??
injector storing / vervuiling ??

Keppie (0) PRO, 15 jaar geleden

heb de verstuivers uitgewisseld met een andere auto maar bleef op 3 cilinders lopen

Volvov40 (0) PRO, 15 jaar geleden

Weet je welke cilinder het is? Meestal is er een bobine stuk. Dit is eenvoudig te controleren door een voor een de stekkers van de injector eraf te halen.
MVG

Cliodennis (0), 15 jaar geleden

Bougiekabel ?
Als je tijdens het lopen de bougiedoppen los maakt, welke doet er dan niet mee ? Vonkt die dan wel ?

Keppie (0) PRO, 15 jaar geleden

cilinder 4 loopt niet mee.
bobines en bougiekabels bougies zijn goed
compressie is goed , verstuivers zijn goed en het signaal gemeten met een scoopmeter
d-riem staat op tijd en we hebben inlaatspruitstuk en vacuum aansluitingen gecontroleerd op valse lucht
alle massapunter gecontroleerd en stekker verbindingen gecontroleerd en ingespoten met contact spray
heb ook nog extra massa punt bijgelegd maar al deze dingen hebben niet geholpen

auto was van een beunhaas en die gaat nu eerst overleggen met zijn klant wat hij er verder met wil
alvast bedankt voor de reacties.

janus5151 (0) PRO, 15 jaar geleden

bobine slaan wel eens door op het boutje waarmee deze vast zit

126 (0) PRO, 15 jaar geleden

en de valse lucht dan zoals ik aangaf daar lees ik niets over. dit blijft nog steeds over als er niets anders is te vinden

AS1 (105), 15 jaar geleden

[quote=126]en de valse lucht dan zoals ik aangaf daar lees ik niets over. dit blijft nog steeds over als er niets anders is te vinden[/quote]
"en we hebben inlaatspruitstuk en vacuum aansluitingen gecontroleerd op valse lucht"

is dit misschien een auto met een gasverleden? Ik zou eens een lektest doen. Er kan een verbrande klep zijn.
Compressie zegt niet alles.

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

zit daar toevallig niet het vacuum op van de rembekrachtiger

AS1 (105), 15 jaar geleden

[quote=robby10030]zit daar toevallig niet het vacuum op van de rembekrachtiger[/quote]
de slang v/d rembekrachtiger loopt naar het inlaatspruitstuk. Als die daar zou lekken dan merk je dat omdat de bekrachtiging minder of weg is.
Maar goed, hij heeft de vacuumaansluitingen al gecontroleerd. Kwestie van slang lostrekken en hand voor het gat houden.

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

wel spanning op de verstuiver?

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

loopt inderdaad naar het inlaatspruitstuk maar als hij aangesloten zit net bij de vierde cilinder kan dit toch wel problemen geven.[quote=AS1][quote=robby10030]zit daar toevallig niet het vacuum op van de rembekrachtiger[/quote]
de slang v/d rembekrachtiger loopt naar het inlaatspruitstuk. Als die daar zou lekken dan merk je dat omdat de bekrachtiging minder of weg is.
Maar goed, hij heeft de vacuumaansluitingen al gecontroleerd. Kwestie van slang lostrekken en hand voor het gat houden.[/quote]

AS1 (105), 15 jaar geleden

[quote=robby10030]loopt inderdaad naar het inlaatspruitstuk maar als hij aangesloten zit net bij de vierde cilinder kan dit toch wel problemen geven.[quote=AS1][quote=robby10030]zit daar toevallig niet het vacuum op van de rembekrachtiger[/quote]
de slang v/d rembekrachtiger loopt naar het inlaatspruitstuk. Als die daar zou lekken dan merk je dat omdat de bekrachtiging minder of weg is.
Maar goed, hij heeft de vacuumaansluitingen al gecontroleerd. Kwestie van slang lostrekken en hand voor het gat houden.[/quote]
[/quote]
niet als het gecontroleerd is

toonelise (0) PRO, 15 jaar geleden

Ik lees niks over de bougie's misschien simpel gezegd, zet er eens 4 nieuwe in, haal er ook eens je klepdeksel af en meet de klepspeling, kijk ook eens of er nog nokken op je nokkenas zitten van de vierde cilinder

timhoeks (0) PRO, 15 jaar geleden

ja bougies en kabels? en doe dan een lektest. bij een kleine scheur in klep wordt er toch compressie opgebouwd op de meter, als je maar lang genoeg start! mocht het zo zijn dat je bij compressie testen er op cil 4 langer over doet (veel langer) om de max waarde te bereiken dat kan je zomaar een scheurtje in een klep hebben.

janus5151 (0) PRO, 15 jaar geleden

bobine slaan wel eens door op het boutje waarmee deze vast zit ff boutje eruit en testen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.