close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Megane: LPG G3 Renaul megane 2001

Bouwjaar: 2001, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.6

Ik heb nog een probleem met de LPG. Als ik start en weg rijd kniperd even de gas lampje, daarna brand het groen.Niets aan de hand, de auto rijd goed. Tot ik bij een stoplicht of anders moet afremmen. Gas los en het toerental vliuegt naar beneden. De auto slaat vervolgens af. Soms red hijhet net dan gaat het weer een stukje omhoog, maar stationair loopt het dan niet lekker. Op Benzine is het soms aan de hoge kant het toerental.

Echter zo ineens is het weer perfect op zowel gas als benzine. Kan het liggen aan een sensor?

Geplaatst door

snhnic (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Klinkt het zelfde als ik met mijn Scenic heb en nog geen oplossing gevonden. zie mijn topic: [url]http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...[/url]

Het is eerst uitsluiten of er een vacuümlek is dat zat bij mij in het T stuk op de dunne slang tussen kleppendeksel, dampafzuiging naar de luchtinlaat. Alle slangen open? bij mij was er ook intern los en bij vacuüm trok dit dicht.
Anders wordt het sterkte bij het zoekplaatje:
de stappenmotor,
lambdasonde,
MAP sensor,
Koelmiddeltemperatuursensor,
gaskleppositiemeter,
inlaatlucht temperatuursensor
enz. vervangen als er bij het uitlezen bij de dealer niks gevonden wordt

Sindala 0

14 jaar

Ik heb al van alles schoongemaakt en inderdaad leek het even wer oke, maar toch is het niet in orde. Van kennissen gehoord dat je toch het beste de lambdasonde kunt vervangen. Ik denk eerst eens bij de sloop kijken en wat sensors op de kop tikken. In mijn vorige auto pontiac had ik een soort gelijk probleem toen was het een inlaatlucht sensor. Ik zoek verder als ik meer weet bericht ik hier weer.

snhnic 0

14 jaar

Update: Ik merk nu dat het erger wordt. Ook houdt de auto soms in op gas. Vooral bij het spelen met het gaspedaal.
Als ik de auto goed warm is en ik sta voor een stoplicht gaat de toeren ook helemaal naar beneden, maar slaat hij net niet meer af. Als ik dan niets doe herstel het stationair lopen zich binnen ongeveer 1 minuut, dan gaat het even een tijd lang goed. Overigens zit er een eurogas op. Suggesties? Kan het de lambdasonde zijn?

Verder wil ik graag weten hoe alle onderdelen heten. Ik heb foto's gemaakt kan ik die hier ergens plaatsen?

snhnic 0

14 jaar

Laat het storingsgeheugen eens uitlezen dat scheelt een hoop zoek werk! En kijk ook gelijk of de parameters goed werken van de lambdasonde, hang hem desnoods aan het co apparaat en geef de waardes eens. Het niet goed stationeer draaien van de motor kan een vervuilt smoorklephuis zijn, deze kan je eens bekijken en reinigen. Draait de motor op benzine wel correct, of heb je dan het zelde probleem?

Bas_petiet 0
badge

14 jaar

als ik het zo hoor is hel valse lucht maar beste kan je eens langskomen kan ik je advies geven

willyvan 15
badge

14 jaar

Vandaag heb ik de stappenmotor (als dat het is) bij de luchtslang even losgehaald, deze is goed vuil en als ik de stekker er aflaat dan loopt hij stationair naar 2000 toeren. De auto slaat dan ook niet af, behalve als ik bij 80 het gas loslaat en de auto in zijn vrij zet. Op dat motortje staat vdo martelli (of zoiets) verder kan ik geen nummer ontdekken. Maar zou dat het kunnen zijn? Wat dat valse lucht betreft zou goed kunnen, ik merk dat als er een vrachtwagen langs scheurt of als er een windvlaag is de auto inhoud. Ik dacht eerst dat de auto gevoelig was voor de wind, maar het inhouden is dan van het gas.

Ik woon in provincie Groningen dus langskomen is geen optie.

snhnic 0

14 jaar

chech hem op valse lucht rond gasklephuis

willyvan 15
badge

14 jaar

Ondertussen bij een Gas installateur geweets, Hij dacht dat het toch aan de stappenmotor bij de inlaat zit. Deze is van Renault zelf, dus wij naar de Renault dealer het ding kost maar liefst 150,00 euro excl btw. voor mij veel te duur. Ik ga zoeken naar een stappenmotor van een sloopkar. Het nummer dat het onderdeel heeft is 8200 692 605. Kortom als iemand zo'n ding heeft hoor ik het graag.

snhnic 0

14 jaar

heb ik liggenmaar vwacht niet dat het daar in zit verleg een de aanzuigslang van luchtfilter of verleng hem eens

willyvan 15
badge

14 jaar

Er zijn voordeliger, ik heb goede ervaring met deze club: autosensorberlin.com
[url]http://www.autosensorberlin.com/index.ph...[/url]

Sindala 0

14 jaar

Ik heb 1 gevonden voor 40,00 euro. Daar ga ik maar eens achteraan.
Willyvan, dat wat jij zegt over de aanzuigslang, bedoel je daar de slang mee die boven de radiateur eindigd? Deze heb ik even losgehaald en tussen de ventilator gelegd en de auto liep volgens mi direct beter.
Het gasloslaten resulteerde in een stationair draaiende motor van tussen de 5 en 10 toeren. Ik doe het morgennog eens, want vanmiddag was de motor al warm. Maar mocht je dit bedolen, is het dan raadzaam om een langere slang te plaatsen en dan in een bocht ofzo?

snhnic 0

14 jaar

die slang bedoel ik

willyvan 15
badge

14 jaar

Super Willy hartelijk dank voor je support. De auto loopt nu goed als hij warm is. Ik heb de slang met mond nu naar de zekeringkast gebogen. Of dat zo kan blijven weet ik niet, maar voor nu. Met koude motor slaat hij nog wel uit, maar dat zou die stappenmotor wel kunnen zijn. Deze was goed zwart en viel uitelkaar, die ga ik eerdaags vervangen. Ik heb die ene besteld voor 43,80. Ik bericht hier dan of het nog beter gaat. Is zon tube iets voor het slang probleem of kan ik het beter gewoon met een slang doen in een bocht?

snhnic 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.