Renault Espace: lpg op v6

Brandstof: LPG

Klant wil zijn v6 ombouwen op lpg . Waar moet op gelet worden om deze auto en motor blok lpg proof te krijgen . Bij de 4 cilnders zijn de cill.koppen zwakke punten . Is dit bij de v6 ook het geval ?
Alvast bedankt

gardejonge

Geplaatst door gardejonge (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Espace? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

marcel7031 (0) PRO, 15 jaar geleden

Ik denk dat je het beste contact kan opnemen met vialle of zo.
Ik weet niet of de inbouwkosten opwegen tegen het lagere lpg tarief. Vergeet niet dat de nu al zware espace nog zwaarder gaat worden en in een nog hogere wegenbelastingscategorie gaat vallen.
Ik weet niet of een volgebouwde motor deze zwaardere thermische belasting goed aankan.
Als de auto al een relatief hoge kilometerstand heeft lijkt het mij niet wenselijk.
Dan liever een jonge -lichtere- occasion en lpg laten inbouwen. Een V6 lust al wat behoorlijk dat kan ik mij best wel voorstellen.
Zeker ook automaat?
Nu gaan brandstofkosten een rol spelen, men wil wél alle comfort en vermogen behouden en dat gaat helaas niet (meer) samen.
Vaak rijden mensen alleen in de auto en men wil toch de grote zware auto behouden "voor de vakantie en de kinderen".
Zelfs diesel wordt erg duur hoewel deze wél stukker zuiniger zijn.

ksie2 (0) PRO, 15 jaar geleden

Renault zelf zal afraden om er gas in te bouwen ivm met de onsteking die varieerd tijdens het overschakelen.

AS1 (105), 15 jaar geleden

[quote=ksie2]Renault zelf zal afraden om er gas in te bouwen ivm met de onsteking die varieerd tijdens het overschakelen.[/quote]
dat klopt. Daar maakte een monteur destijds een opmerking over toen gas had laten inbouwen in mijn Laguna V6 van '94.
Uiteindelijk heb ik 1,5 ton erbij gezet, met alleen een backfire in het begin vanwege onjuiste bougies en helemaal aan eind (oorzaak onbekend).
Motorisch geen enkel probleem op gas. De automaat schakelde merkbaar iets minder soepel op gas. Mogelijk vanwege die ontsteking in combi met het niet onderbreken v/d gastoevoer bij schakelen.
Bij mijn eerste R21 ook dat verschil trouwens.

Dirk03 (0) PRO, 15 jaar geleden

Ik heb een klant met een v6 uit 1999.

Nu er bijna 200.00 km op de klok staan geeft hij zijn eerste problemen: bobines.

Verder loopt hij goed.

Dirk

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.