Hallo,
Sinds enige tijd begint na enkele kilometers (soms na ongeveer 3, soms pas na 20 km) de auto steeds erger te stotteren op gas, en even later houdt het helemaal op. \lijkt wel of ie geen brandstof genoeg krijgt, bij koppeling intrappen blijft motor wel stationair draaien. Tijdens zo'n storing overschakelen op benzine geeft geen enkel probleem, daar doet ie het prima op.
Wat heb ik er aan proberen te doen:
- Grote beurt gegeven met speciale aandacht voor dit probleem.
Buiten het vervangen van filters/bougies heeft men het inlaat-spruitstuk losgehaald en inwendig alles schoongemaakt (verstuiver naalden), en is de pakking tevens vervangen. Omdat de garage verder niet gespecialiseerd is in LPG auto's was dit alles wat hun eraan konden doen.
Vandaag heb ik de auto opgehaald (na de servicebeurt), en na 4 km (probleemloos rijden) blijkt helaas het probleem er nog steeds te zijn.
Gebeld met een gasinbouwstation, maar deze zeiden dat het vailliant was en dat ze daar niets mee kunnen......
Renault garage gebeld, deze het probleem voorgelegd, en zo te horen dacht de monteur aan ingevreten kleppen. (het rare vind ik dan dat ie het soms kilometers lang goed doet, en dan ineens niet meer. Als het dan al aan de kleppen zou liggen moet ik daar toch meer van merken????)
Ik lees hier op het forum over defecte BDP sensoren, zou het dat kunnen zijn??
Want in dat geval wil ik dat proberen omdat dat redelijk goedkoop te vervangen is (in ieder geval goedkoper dan een uitlees-sessie bij Renault, vragen ze ook ongeveer 100,- voor...)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hij loopt goed op benzine.
Dan zijn het niet de kleppen.
Het is dus een vialle installatie, hoeveel heeft de auto gelopen?.
klinkt alsof de gascomputer z'n instellingen soms kwijtraakt...
Is verder de gasinstallatie al eens opnieuw ingeleerd? Ga niet langer naar een Renault garage, maar naar een gasinbouwer.
16 jaar
Als het een vialle betreft kun je de druk van de pomp uitlezen en de injectoren.
Wat ook weleens wil helpen is de stekker verbindingen van de injectoren met contact spray inspuiten en de kabel van de gascomp los maken en inspuiten.
Want stekker verbindingen van vialle is niet hun sterkste punt.
16 jaar
Als je zeker weet dat het over een Vialle installatie gaat op basis van de het LPi systeem dan is vrijwel zeker de pomp overleden.
Bedankt voor alle reacties! Primera 11: de auto is net de 230.000 gepasseerd (en heeft deze stand eigenlijk probleemloos gehaald).
Het vervelende is dat ik geen goede gasinbouwer weet in mijn buurt. Heb gebeld naar eentje in Maasluis, maar die kan mij niet helpen met dit merk.
Die in Spijkenisse neemt niet eens de telefoon op en reageert ook niet op mail (en hoorde er op m'n werk ook al niet al te positieve verhalen over....)
Het mag best een beetje verder zijn dan Hellevoetsluis, als ik maar eerlijk geholpen wordt heb ik het er graag voor over. Wie weet een goede vaillant deskundige? Wil dus inderdaad de pomp laten nakijken en/of die stekker/kabelverbindingen nagekeken of ingespoten hebben.
16 jaar
Net als wat Pieterp zegt: ik vermoed dat ook de pomp aan het overlijden is.
Maar de drukken zijn uit te lezen bij een vialle dealer.
Kijk eens op www.gasfx.nl.
Daar vind je een lijst met dealer adressen.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar