close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Laguna: renault 2.0 ide staat te trillen ,inhouden en geeft foutmelding

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 ide

Ik heb sinds 3 maanden een renault laguna 2.0 ide.

Hij staat voor de stationair voor verkeerslichten en in file te trillen en bij wegrijden houd hij in.
Verder krijg ik een aantal foutmeldingen ondermeer injectie en uitlaatgas.

Eerst toevoeging in benzine en shell v-power getankt. Gasklephuis gereinigd.
Ik heb er nu door de dealer 4 nieuwe injectoren in laten zetten waardoor het inhouden voor 2 dagen verdwenen was maar de auto nog steeds trilde.

Na 2 dagen hield de motor in en gaf de melding :brandstof sensor defect. Kwam niet meer vooruit.
Is weer uitgelezen bij de dealer en heeft eerst de drukregelaar vervangen dat geen effect gaf (weer er uit gehaald) en later de drukopnemer vervangen wat het probleem moet zijn geweest volgens dealer.

Echter de motor trilt nog steeds.
Dus ik haal de auto op en rijdt de snelweg op .Sta 10 minuten in de file, trek op en de motor slaat af.Sta je miden op de snelweg.
Geeft de stem in de auto aan: uitlaatgas regeling defect en esp defect. Na 20 keer gestart te hebben slaat auto aan. Gebeurd nog een keer onderweg.
Dus ik direct naar een andere dealer om uit te lezen: Niks te zien over uitlaatgas regeling of esp, maar geeft aan.
storing df154 of df152 tekst: ...vliegwielsensor.....

vraag 1 is : Hoe krijg ik het voor elkaar om de motor trillingsvrij te krijgen?
vraag 2 is: Hij geeft nu zoveel in 1 keer aan (is dit gerelateerd aan elkaar of ziet computer het verkeerd)
vraag 2is: Is vliegwiel sensor het zelfde als BDP sensor? En kan deze alleen maar vuil zijn?

Ik ben het effe helemaal kwijt. Ik heb de monteur gevraagd de codes te resetten en heeft dat gedaan.
heb nu 20 km gereden en nog geen foutcode gezien. trilt nog wel steeds.

Geplaatst door

Rob D (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zou onbalans in het vliegwiel zélf kunnen zijn.
Hier heb ik ook last van, in mijn geval een dubbel dempend vliegwiel. (diesel)
Ik weet niet of benzinemodellen ook een dubbeldempend vliegwiel hebben; ik heb me laten vertellen dat dit type vliegwiel na veel kilometers onbalans gaan vertonen en de trillingen van de motor niet meer op kunnen vangen.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat er iets anders aan de hand is waardoor het blok ernstig gaat trillen en dat het vliegwiel dit sowieso niet op kan vangen.
Aangezien een nieuw vliegwiel (+ koppeling, want daar sta je ook gelijk mee in je handen) bijna 2000,- kost inclusief
arbeid (bak moet er helemaal uit), heb ik er mee leren leven.
Ik heb echter het vermoeden dat er bij jou meer aan de hand is waardoor het vliegwiel geen raad weet met de trillingen van het blok.

goldtop 0

16 jaar

Ik wilde net even naar de super en raad wat. auto gaat in de nootloop en zegt brandstof inspuiting defect raadpleeg renault dealer. Zelfde melding als donderdag terug. Heb net routeservice gebeld.

Rob D 0

16 jaar

Rob, gebruik even de zoekfuntie met argumenten "laguna AND ide" dan vind je een hele reeks met meldingen hierover.

pieterp9094 0
badge

16 jaar

Ik heb gezien dat er veel over vermeld staat.
De oplossingen zijn toch verschillend. Zo is bij de 1 het toevoegen van middel in brandstof al voldoende en bij de ander het vervangen van de injectoren. of branstof druk regelaar.

Ik ben dus al begonnen met:

1)vpower tanken
2)benzine reiniger toevoegen
3)gasklephuis reinigen
4)injectoren vervangen
5)opname element brandstof vervangen, brandstofdrukregelaar gaf geen verschil en is weer uit gehaald.
Ik denk misschien dat deze er toch weer ingezet moet worden en dat kleine zwarte relais bij accu vervangen moet worden????? Heb ik ook ergens als oplossing gezien.

Kunnen ze niet meten of deze defect (druk meten) zijn of kijken ze allen naar melding en drukken ze er een ander sensor in?

6)Misschien nog een optie: Inlaat spuitstuk verwijderen en kijken ofvervuild is klep stelen vervuild?

7) misschien zijn bougies ook verkoold?

8) cilinderdruk meten (zuigerveren cleanen of defect?) Zag ik ook ergens.

Dan snap ik nog niet waar die andere foutmelding van die vliegwielsensor op slaat.
Trilt de auto zo dat een ander sensor niet meer juist meet?

Rob D 0

16 jaar

hallo rob kan jij kompressie meten ik denk dat je vervuiling heb op je klepsteel deze zal hardnekkig zijn en dit kan je niet oplossen met v-power
of je zuigerveren zitten vast en dat kan je met toevoegingen repareren
heb je hem bij een dealer gekocht dan moet je hem goed laten controleren en niet alleen maar iets kleins laten vervangen want ik denk dat je het hier niet mee redt

janneman 1968 0
badge

16 jaar

Dit is een type waar je problemen mee blijft houden.De motor is niet goed door ontwikkeld .Deze motor zal ook inwendig constant vervuild raken.Het is misschien niet leuk om te horen maar je kunt de wagen misschien maar het beste verkopen voordat je er veel geld in stopt.

ksie2 0
badge

16 jaar

Hoi Jan

Ik heb vandaag de andere sensor laten vervangen (drukopname en benzine druk) en hij rijdt in ieder geval weer en heeft nog geen melding gegeven. Ik denk dat je wel eens gelijk kan hebben en dat wat jij zegt (hele zaakje schoonmaken wel eens in de papieren kan gaan lopen). nee ik heb hem niet bij de dealer gekocht.Lekker slim achteraf. Soms laat je je verleiden omdat hij er zo mooi uit ziet.
Ik dacht dat de hele motor uit elkaar zou moeten, maar jij zegt dat het nog te reinigen is???

Rob D 0

16 jaar

Hoi Ksie2

Ik denk dat je gekijk hebt, de monteur vanmiddag zie ook al zoiets dat deze motoren steeds weer vervuild raken. Weet jij iemand die al zo'n auto heeft ingeruild? Bij de renault dealer hoef je zeker niet aan te komen want die herkennen het gelijk als ze een stukje gaan rijden toch? Staat maar te schudden. Dus dat wordt zeker flink inleveren of is er een manier om de zaak tijdelijk te neppen?

Rob D 0

16 jaar

Zou het kunnen zijn dat er iets met de bougies of onsteking is?
Bij weg rijden naar 2 en dan gas ongeveer bij 30/40 km houdt de auto even in.
Bij 50 in 4 en dan gas geven pingeld hij

Rob D 0

16 jaar

Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn laguna 2.0 ide , echter bij de garage bleek in het begin dat als je remvloeistof op het inlaatspruitstuk spoot hij wel normaal stationair liep . maar dat middel werkt inmiddels ook niet meer . als foutmelding krijg je dan "fout 1e cilinder ". en het lampje van de lambda sonde gaat branden als teken omdat de mengverhouding niet meer goed is lucht/benzine . ik zelf en de garage denken aan een electronisch probleem? kortom ik zit ook nog steeds met dit probleem. weet nu dat ik niet de enige ben , ga dit volgen en hoop op een oplossing.

groeten ron

guvo 0

16 jaar

Heb de laatste 3 weken 3x inspuitregeling defect gehad. Bij 90 km per uur en 3100 toeren in cilinder 3 en week later in cilinder 2.
Het probleem is nu bij stationair dat het toerental soms naar 700 gaat en dan weer naar 1000.
Het 2e probleem is dat onder het rijden wel eens hikt (slaat cilinder over?). Toen heb ik even flink gas gegeven en toen kreeg ik weer inspuiting defect.
De injectoren pas vervangen. Waarom die melding? Is het de aansturing? Bougies? Verdeler. Inlaatspruitstuk dicht? Zit er ook een egr op mijn auto die dicht zit?

Rob D 0

16 jaar

Dit type heeft vast en zeker penbobines. Zo ja: dan is het weer het gebruikelijke Renault-verhaal.
Vervang er maar eens een of twee en de motor draait weer prima.
Zoek maar naar bobine - renault en je vindt veel problemen (en oplossingen). En Renault maar beweren dat ze zelden voorkomt.

willem12077 0

16 jaar

een 2.0 ide heeft geen penbobines maar een bobine blok ,ook deze gaan wel eens kappot

abc 0
badge

16 jaar

Bedankt, er moet toch een professional zijn die dit eerder heeft meegemaakt????
Het probleem is nu bij stationair dat het toerental soms naar 700 gaat en dan weer naar 1000.
Het 2e probleem is dat onder het rijden vaak hikt (slaat cilinder over?).
De injectoren pas vervangen. Waarom die melding? Is het de aansturing? Bougies? Verdeler.?Inlaatspruitstuk dicht? Kan iemand me vertellen waar de benzine filter zit en of deze makelijk te vervangen is?

Rob D 0

16 jaar

Kop eraf en Kleppen vervangen......
Helaas...

Cliodennis 0

16 jaar

[quote=Cliodennis]Kop eraf en Kleppen vervangen......
Helaas...[/quote]
Beter: auto wegdoen. Een Laguna uit 2002 en ook nog eens met zo'n brakke IDE-motor. Je loopt er gegarandeerd op leeg. Koop een Laguna van 2004 of later. Die zitten op Avensis nivo.

[img]http://img294.imageshack.us/img294/8237/...[/img]

AS1 230

16 jaar

Hoezo de kleppen vervangen. Zijn die defect of zit er vuil aan. Kan dit niet gereinigd worden?
Ik heb het idee dat niet altijd zelfde probleemvertoont. Zou het bij vervuilde kleppen niet altijd het zelfde zijn?
Als ik op de snelweg opeens plankte stotterde hij ook maar dat heb ik niet meer gehad.
Wel bij lage toeren in 1 2 3.

Rob D 0

16 jaar

Opname element vliegwiel vervangen + stekker en hoe is het Lambda signaal ?
Trekt hij nergens valse lucht ?

Cliodennis 0

16 jaar

Wie weet er iets van compressie meten en de oorzaalk en kleppen reinigen?

auto weer bij garage geweest: Gemeten dat hij een aantal verbrandingen gemist heeft.
Bougies en hoogspanningskabels vervangen (bougiekabelset).
Tevens in motor gekeken met endoscope?
compressie gemeten.


Resultaat :
1)de motor houdt niet meer in en rijdt weer lekker door.
2)Het stationair is niet helemaal opgelost.Loopt nog wel eens terug naar 800-700 toeren. Zet de automatisch airco uit en dan loopt hij weer even op om vervolgens te dalen.
3)Ze zeggen dat de cilinders er goed uitzagen maar dat ze niet de kleppen kunnen zien.
Dan moet de kop er af zeggen ze.
4) cilinder 1 en 2 meten 11,5 bar en cilinder 3 bijna 12 bar. cilinder 4 blijft achter met 9,5 bar.
Om verder te onderzoeken moet de kop er af.

Zou dit een klep vervuiling aan 1 cilinder zijn? Wat zijn de mormale waarden.
Kan je hier nog wat aan reinigen d.m.v een middel en hoe?

Rob D 0

16 jaar

Motor reinigen met Forte motorflush, dan een busje gastreatment oplaten zuigen,en vervolgens olie en filter vervangen. Doet wonderen met deze motoren die idd nogal de neiging hebben om te vervuilen. Als ik naar je compressiewaarden kijk lijkt het er idd op dat de zuigerveren vastgekoekt zitten. Een cilinderlektest zal hier uitsluitsel over geven. Succes Marcel

marcel1 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.