Renault Megane: Mapsensor

Bouwjaar: 1996

Hier een overspannen Megane liefhebber. Bij de RDW geconstateerd dat de uitstoot te hoog is. Nieuw luchtfilter, nieuwe lambdasensor en nieuwe katalysator gemonteerd. Geen resultaat. Nu vertelde ze mij dat de mapsensor waarschijnlijk kapot is. Waar kan ik die laten meten? Zodat ik zeker weet dat hij in orde is.

Ferry3030

Geplaatst door Ferry3030 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

Ferry3030 (0), 20 jaar geleden

Ik ben bij De Renault dealer geweest en heeft het motor managment nagekeken. Was allemaal Ok. Ze zeiden wel dat het tussen de motor en het achterste deel van de uitlaat zat.Zij wilde wel een nieuwe Kat (567 euro) plaatsen maar gaven geen garantie dat dat het was. Daarna heb ik het laten vervangen door een ander garagebedrijf.

Ferry3030 (0), 20 jaar geleden

Deze Megane komt uit Duitsland. Net weer bij de garage geweest.
Alles weer nagekeken. Nog te hoog.Stationar 1.40 toeren 1.06.
Er zit ook een sportuitlaat op. Kan er geen andere chip in zitten?

Ferry3030 (0), 20 jaar geleden

In het motormanegment zaten geen storingen. Ix door Renault uitgelezen daarna nog bij een andere specialist. De specialist zij mij dat de mapsensor kapot zou kunnen zijn. Morgen ga ik naar de kwikfit om de uitlaat helemaal na te laten kijken. Aansluiting tussen Kat en rest van uitlaat zit weer los. Heb daar een pasta tussen gesmeerd om hem gasdicht te maken.Moet daar geen andere pakking tussen?

Ferry3030 (0), 20 jaar geleden

Hallo hier ben ik weer. Na enig brainstormen met kameraad heb ik besloten om morgen ochtend toch maar naar de Renault drive-in garage te gaan om de uitlaat gasdicht te laten maken. Donderdag moet ik voor de herkeuring van de RDW. Mijn kameraad die een garage bedrijf heeft staat voor een raadsel. Zou leuk zijn als ik er achter kom wat het is.

Ferry3030 (0), 20 jaar geleden

Vanochtend vroeg opgestaan om naar de Renault drive-in garage te
gaan. Moest een afspraak maken om de uitlaat gasdicht te maken.
Toen maar direct naar de Kwik-fit gereden. Hier is geconstateerd dat in de achterste demper bovenop een gat zat. Tevens was de verbinding tussen Kat en tussenuitlaat weer aan het lekken. Deze keer alles goed laten maken. En nu maar hopen dat het de oplossing is voor de lambdawaarde. Groetjes Marcel.

Ferry3030 (0), 20 jaar geleden

Beste AG hedenochtend om 07.30 u naar de RDW. En wat schets mijn verbazing! De auto is goedgekeurd. Aan jou informatie heb ik echt wat gehad. Bij deze ben ik je zeer dankbaar. Alleen denkt ik nog steeds. Waarom zeggen ze bij de Renault nou niet gewoon dat je uitlaat niet gasdicht is en dat er achter een nieuwe pot op moet. Voor hun is het toch ook maar een doek tegen de uitlaat houden, om te constateren dat daar een probleem zit.Ook mijn kameraad die een A.P.K station heeft heeft mij gezegd dat het hem niet in de uitlaat zit. Wel dus. Kosten 135 euro bij de Kwik Fit en je bent overal vanaf. Groetjes en nogmaals bedankt.

Ferry3030 (0), 20 jaar geleden

AG, net heeft mijn kameraad gebeld hoe het stond met de keuring. Heeft zelf een A.P.K garage. Hij was toch wel nieuwsgierig. Hij vond het echt ongelooflijk dat een lek in de uitlaat ( achterste demper)het euvel was. Ik heb hem jou verhaal verteld. Het klopt allemaal. Nogmaals bedankt.
Groetjes Marcel.

EI (0), 20 jaar geleden

om eerlijk te zijn heb ik nou niet altijd even veel vertrouwen in de vakdealers. Onze Renault Laguna 1994 is altijd volgens onderhoudsschema onderhouden bij de renaultdealer. En toch is de radiator van de verwarming verstopt geraakt omdat het koelwater niet tijdig is ververst. :( Dit had wel gemoeten, in de onderhoudsschema's staat dat de koelstof eens in de zoveel tijd moet worden vervangen (d8 2 of 3 jaar). En natuurlijk is het wel is vervangen geweest maar duidelijk niet vaak genoeg anders was de kachelradiator niet dicht geslipt.
Ook een keer gehad dat de auto gekeurd (notabene zo'n speciale wintercheck (geen APK)) was en dat ik tot mijn verbazing zag dat zo'n aluminiumbuis (warme luchtinlaat) totaal kapot was. Zaten allemaal grote gaten in. Dit heb ik toen zelf maar vervangen. En met de afgelopen grootte beurt is er een parkeer licht vervangen voor, resultaat na 2 dagen was de andere lamp kapot. En iedereen die wel is een lampje vervangt weet dat je die dingen per 2 moet vervangen omdat de ander toch anders binnen de kortste keren door fikt. Kortom goed blijven opletten bij garages. Je wordt bedonderd waar je bij staat.

Ps. ik moet ook zeggen dat bij onze garage de klantvriendelijkheid valt of staat met 1 van balie medewerker. Als deze persoon er niet was dan zou de garage binnen de kortste keren mij als klant en nog een paar klanten die ik ken verliezen. Je wordt door de chefwerkplaats die ook wel is wat baliewerk doet en de overige baliemedewerkers behandeld als een stuk str*nt.

edited by EI op vr 21 nov. 2003

EI (0), 20 jaar geleden

[quote]
Beste EI; wat bedoel je met:"volgens het boekje gekeurd". Ik heb echt geen flauw idee! Als je in een auto rijdt van 9 jaar dan is er heus wel een keer de radiator en/of waterpomp vervangen. Dan is het heus niet nodig om bij de volgende beurt opnieuw de koelvloeistof vervangen!!! De slang die jij bedoelt is voor de aanzuiging van warme lucht en is zeker GEEN keuringseis voor de APK. Hier horen bij dit type auto zelfs kleine gaten in te zitten.
[/quote]

zie bovenstaande.

sarabande99 (0) PRO, 20 jaar geleden

ik ken geen autos waar zoveel kachelradiators verstopt en lek raken als bij renault clio,laguna r19

RobV10143 (0), 20 jaar geleden

Beste EI, over die lampjes, bij dimlicht verlichting stellen wij het nog wel eens voor 2 zijden te vervangen, stadlichtlampjes doen wij nooit per 2 tenzij deze bijv. zwart zien, (dan kun je ook de kentekenlampjes en achterlichtlampen wel vervangen, deze branden evenveel.
Jij lijkt mij ook net zo'n klant waarbij wij zouden zeggen "wacht nog maar een jaartje met de koelvloeistof want hij gaat toch wel zeuren over de prijs".
Bij een auto van '94 is het trouwens niet zo bijzonder als er iets dergelijks al een kachelradiateur een keer stuk gaat hoor..
Misschien heeft je garage wel een paar flinke missers gemaakt en ik weet de situatie helemaal niet.
Maar als ik jouw reaktie lees denk ik dat jij zo'n klant bent waar wij op het werk bij denken, "onee daar heb je die z**ker weer".
Noem dan in ieder geval wat meer gevallen waarbij je zo erg bedonderd bent

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.