Ik zie 'm Echt niet!
Waar zit deze?? Hij zou op de cylinderkop moeten zitten, toch?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je voor de wagen staat links achter ??
Massastrip zit links achter op het blok als je voor de auto staat en loopt naar het schutbord. Kunnen nog 2 andere massacontacten bij zitten. Is een vrij stugge,platte kabel.
Wat een onmogelijke plek!
Ik heb de grote grijze platte kabel gevonden en goed kaalgeschuurd aan beide kanten, echter zonder succes.
In mijn vraagbaak kan ik nergens de verschillende massa punten vinden.
Iemand enig idee waar ik dat vandaan kan halen?
16 jaar
Hey daan,
Misschien heb ik iets gemist maar wat is eigenlijk het probleem met je auto??????
Massapunten:
[url=http://imageshack.us][img]http://img254.imageshack.us/img254/1103/...[/img][/url]
TOP dank je wel, hier heb ik iets aan.
Weet iemand de weerstand waarde's van de temperatuur sender/switch?
(Renault part 77 00 810 879)
(facet part 7.3522)
Ik ga deze eens vervangen door een vaste weerstand om te kijken of het schommelen uit de sensor komt of niet.
16 jaar
He Jan,
Inderdaad wel handig om te vermelden:
ik heb wat problemen met de weergave (?) van mijn koelwater temperatuur.
Deze schommelt nogal, en komt (volgens deze meter?) nooit Echt op temperatuur (hoger dan de helft komt ie niet, en zakt vervolgens in enkele seconden een streep naar beneden).
Massa van 't blok naar schutboard heb ik al geschuurd en vervangen, thermostaat is vervangen, en heb de temp-sensor vervangen; geen verbetering. er bleef voor mij 1 onderdeel over: dashboard zelf. Deze gister vervangen, echter; geen verschil.....
16 jaar
Laat eens uitlezen wat de werkelijke tamperatuur van de koelvloeistof is. Is deze goed en werkt de kachel voldoende dan zie ik geen probleem. Waar deze auto wel gevoelig voor is zijn luchtbellen in het systeem. Als je onlangs een lekkage of id gehad hebt zorgen dat het systeem goed ontlucht is.
succes ermee
Het systeem is al zeker 3x ontlucht, geen verschil.
De werkelijke temperatuur schijnt prima te zijn,komt netjes op temperatuur, aldus de laatste garage. Ook de kachel wordt gewoon warm...
Het is geen onoverkomelijk probleem, maar het stoort me eigenlijk gewoon,
Morgen even aan de slag met de electra, nieuwe bedrading en schone massacontacten moet 't maar uitwijzen...
16 jaar
heb je geen massa probleem in je dashboard
vw heeft dit gehad daar gingen de meters ook een eigen leven leiden
16 jaar
Ik heb het massapunt van 't dashboard na grondig zoeken niet kunnen vinden!
Wellicht dat iemand mij daar in verder kan helpen?
Een potmeter ipv de watertemperatuur sensor blijft keurig stabiel bij contact aan. Echter wanneer ik de motor start reageert de meter nergens meer op; ook niet op sluiting van de 2 aders. Ik heb geen electrisch schema van dit deel, maar zal bij draaiende motor in serie staan met een ander onderdeel..
16 jaar
Beste Daan,
Als ik jou was zou ik niet teveel experimenteren aan de electronica van deze auto omdat volgens jou de temperatuurmeter niet goed werkt, maar mijn conclusie is, afgaand op jou verhaal,dat er gewoon niets mis is met jou auto. Mocht je per ongeluk een kortsluiting veroorzaken kan dit veel problemen veroorzaken o.a aan de UHC en de computer van het motormanagment, wat weer tot gevolg heeft dat je auto in het slechtste geval het helemaal niet meer doet. Bovendien wanneer je twee identieke auto"s langs elkaar zet dan zal bij de aanduiding bij beide verschillend zijn. Ik krijg trouwens de indruk dat je niet helemaal weet wat je aan aan doen bent??? Geniet gewoon van je auto en rij er nog vele veilige kilometers mee.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar