auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Megane: megane 2.0 16v constant in noodloop

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v IDE

Beste

Ik heb een renault megane cabrio die nu constant in noodloop zit.. hij start perfect maar loopt beetje hokkerig. Ik kan wel rijden maar na 3000 toeren schiet r n soort begrenzing in door de noodloop

Ik krijg echter geen foutcodes uitgelezen

Enkel het lampje van t spiraal en hartmonitor zegmaar branden.. als ik gas loslaat dan gaat dit lampje na n paar sec uit maar als ik t gaspedaal ook maar aanraak direct weer noodloop.

Ik zie dat er al een modificatie is gedaan bij de gasklephuis mbt de draden omleggen.

Iemand n idee waar te starten?

Hij loopt stationair wel goed maar je voelt m heel erg schokken (lijkt wel op 3 poten)

Help....

Geplaatst door

jnunen (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Al eens met dealer apparatuur laten uitlezen?
Wat/welke (merk, type, EOBD/OBD2) apparatuur gebruik je zelf?

oldford 0
badge

9 jaar

Penbobine slecht ?

Zelf heb ik enkel n eobd... wil nie gelijk 50 euro uitgeven voor t uitlezen bij de dealer... ik heb ook gehoord dat t de brandstog drukregelaar kan zijn.. kan je die testen?

jnunen 0

9 jaar

N simpel uitlees apparaat gebruik ik dus.. kan normaliter enkel motorstoringen lezen. Verder niet dieper

jnunen 0

9 jaar

Ok, een EOBD/OBD2 scanner dus.
Dat was pas verplicht vanaf 2001, dus of deze auto het uitlezen met EOBD volledig ondersteunt is maar de vraag.
Ik zou de motor bij de dealer of goed uitgeruste universeel (met Renault specifieke uitleesapparatuur) laten uitlezen.
Met de juiste apparatuur kun je ook de signalen van de diverse sensoren zien en dat kan wel eens flink helpen.

oldford 0
badge

9 jaar

Ja ben beetje huiverig voor n dealer.. echt slechte ervaringen.. lukraak dingen vervangen.... vandaar dat ik eigenlijk oorzaken zoek die bekend zijn bij dit euvel zodat ik die eerst kan uitsluiten alvorens ik m laat uitlezen

jnunen 0

9 jaar

Ga dan naar een andere dealer, want uitlezen moet je toch anders wordt het juist lukraak vervangen. Ik heb het ook meegemaakt met een Laguna 1.6 en met opnieuw inleren was het weer ok . Niks vervangen.

Jan Boom 0

9 jaar

De 2.0 IDE motor is een lastige klant wat storingen betreft. Je storing uitlezen gaat eigenlijk alleen met originele renault apparatuur.
Gekend bij deze motoren zijn de drukregelaar, Druksensor en brandstofpomp. Originele renault delen zijn niet best en lossen het probleem enkel tijdelijk op.
Bij deze club: http://www.f5r.co.uk kun je de meeste problemen wel vinden. Zij reviseren ook de originele delen.
Op deze pagina: http://www.f5r.co.uk/home/diagnostyka staat je probleem denk ik tussen. Brandstofdruk te laag waarschijnlijk.

Eerst maar uit laten lezen, anders weet je niet waar te beginnen.

ofstone 0

9 jaar

Oke even n update

Woensdag n afspraak om uit te laten lezen bij n renault specialist.

Vandaag even zelf alvast gekeken naar t blok en wat blijkt

Als ik de bobine van cilinder 1 eraf trek blijft de motor t zelfde lopen. Oftwel hij loopt op 3 cilinders en nr 1 doet niet mee.

Ik zag dat r al een niet originele bougiekabel op cilinder 1 zat dus die bij de sloop een gehaald en een nieuwe bougie gekocht

Rondom de boegie zat allemaal vastgekoekt zwart dus dat eerst weggehaald (uur werk)

Daarna nieuer kabel en bougie maar helaas nog steeds t zelfde

Als ik de bougiekabel van de bobine verdeelkast haal zie ik hem wel gewoon vonken geven aan de bougiekabel als ik die in de buurt hou

Iemand n idee na bovenstaande?? Cilinder 1 doet dus niks

jnunen 0

9 jaar

Oh ja.. als ik dus bougiekabel van bijvoorbeeld cilinder 2 3 of 4 eraf haal dan gaat de motor wel beroerder lopen en slaat dan af

jnunen 0

9 jaar

Je praat over bougiekabels , maar heeft de auto geen penbobines ?
Als je hier de stekker af haalt slaat hij zo wie zo af , zijn per 2 geschakeld , je zult de penbobine zelf iets op moeten tillen , als hij goed is hoor je de vonk overslaan naar je bougie .

Nee heeft 4 losse boUgiekabels die op een bobine verdeelblok zitten

jnunen 0

9 jaar

Iemand n idee??

jnunen 0

9 jaar

Kan best zijn dat je bobineblok stuk is. Als je de kabel een stukje loshaalt vonkt hij dan wel?
Kan ook zijn dat de injector stuk is, of dat de motor de cylinder uitschakeld door misfires.

ofstone 0

9 jaar

Vandaag de auto laten uitlezen.. hij geeft een fout df052 en df054 meen ik. In elk geval storing injector cilinder 1 en cilinder 4

Komt dit vaker voor en betekend dit dat de injector kapot is? Heb al gezocht maar op slopen en zowel in webshops zijn deze injectoren niet te vinden?

Gewoon vervangen nu of eerst proberen ultra te reinigen ofzo?

jnunen 0

9 jaar

Website die ik je eerder aangaf staat veel info. Site zoekt een beetje slecht, maar injectoren kun je bij hun kopen voor 59 euro.
Ze geven wel zelf aan dat de injectoren niet vaak voor problemen zorgen. Pas iets kopen als je het zeker weet, anders zonde van je geld.
Heb je de precieze fout omschrijving van de codes gekregen?

ofstone 0

9 jaar

Ze hebben niet gekeken of het signaal weg valt , als er wel signaal is dan zou ik zeggen injector defect , maar daar geloof ik niet zo in , zeker niet 2 tegelijk.
Dus eerst controleren of er geen signaal is .

Ok even help dan aub haha

Hoe kan ik dit testen? Hij loopt wel op 3 cilinders ondanks dat r 2 injectoren defect zijn volgens t systeem... 1 doet dus echt niks meer

Hoe kan ik nu t beste dit testen cq uitsluiten? Ik ga morgen in elk geval het inlaatspruitstuk verwijderen want anders kan ik r niet bij

Hoor het graag voordat ik voor jan .... nieuwe bestel

jnunen 0

9 jaar

Oh ja de foutcodes:

DF052 circuit injector cilinder 1
DF055 circuit injector cilinder 4
DF088 circuit opname element stand egr-klep

jnunen 0

9 jaar

Verstuivers even wisselen , 1 op 2 en omgekeerd , werkt de verstuiver die op 1 zat nu wel en die op 2 zat nu niet , krijgt hij dus geen signaal , anders verstuiver defect.

Rot werkje die verstuivers wisselen bij deze motor. Kijk goed op de F5r site bij de instructies, vooral ivm de hoge druk en brandgevaar.
Bij circuit, denk ik trouwens eerder aan een electrisch probleem in de aansturing. Zou ook nog even alles goed doormeten, zoals weerstand van de injector en de bekabeling naar de ecu.

ofstone 0

9 jaar

Dank.. de site bleek niet goed leesbaar op je mobiel.. nu op de pc zie ik idd alle oplossingen en onderdelen die je kan bestellen.. ik ga eerst t circuit eens nakijken.. lees idd dat de bedrading gewoon wegrot vaak..

Ik kan weer even verder... tnx

jnunen 0

9 jaar

Ok update

Eerst de connectorblok gemeten van de injectoren of er weerstand was.. op cilinder 4(die dus niet meedoet) geen weerstand..

Hierop inlaatspruitstuk afgebouwd en de injectorrail na veel gepruts eindelijk los. Hierna zag ik al meteen dat de stekkeraansluiting op cilinder 4 loszat. De draden trok ik zo uit de connector dus daarom deed die niet mee.. echter ook geen weerstand op de injector zelf dus die is wel overleden (heb al 1 nieuwe en daae meet je wel weerstand namelijk)

Na heeeeel veel gek#t eindelijk de injector uit t blok en wat blijkt.. helemaal onder de olie!! Cilinder van 4 staat dus vol met olie

komt dit door t doorrijden zonder dat r onsteking was in cilinder 4? Of is er blokschade??

Ik ga proberen de cilinder leeg te trekken met n injectiespuit en slangetje.. dan even n nieuw stekkertje regelen en de nieuwe injector erin.

is dit verstandig? Of eerst andere stappen ivm de olie die aan mn injector zat(flink wat olie echt nnstraal kwam er mee uit)

jnunen 0

9 jaar

Dat de cilinder vol olie staat lijkt me stug , dan gaat de zuiger echt niet meer omhoog , hydraulisch slot.
De olie zal in het inlaatspruitstuk staan , zal waarschijnlijk uit de carterventilatie komen en normaliter gewoon verbranden.
Meet compressie , dan weet je of er iets mis is.

Is direct ingespoten model.. de inlaatspruitstuk moet er ook af om bij de injectoren te komen. Dus staan los van het spruitstuk

jnunen 0

9 jaar

Oke , dan zou ik toch eerst compressie meten , de motor eerst eens starten zonder de bougies er in , en kijken wat er bij de 4e cilinder er uit komt .

Nou rest van injectoren er ook uitgehaald omdat je de rails anders niet kunt monteren

Alle injecorwn zitten onder de olie!! Maar bij verder kijken ook luchtinlaat naar de gasklephuis en naar de egr klep.. overal zit olie in dus in luchtinlaatcircuit

Oliepeil is wel gewoon goed en toen ie reed op 3 cilinders geen blauwe rook oid

Waar kan ik dit evt in zoeken? Probleem is dat pakkingen enkel bij dealer verkrijgbaar zijn voor de klepdeksel en kost 150 euro!! Dus ga liever niet lukraak zoeken

jnunen 0

9 jaar

Zoals ik dus al dacht , komt de olie uit je inlaatspruitstuk , zou ik me niet al teveel zorgen om maken op dit moment.
Ik zou eerst kijken of je verstuivers wat doen , reeds aangegeven hoe.

Vandaag nieuwe pakkingen binnen gekregen voor de injectoren en alles gemonteerd en opgebouwd.

En lopen als n zonnetje nu!!

Injector was dus kapot door n slechte connectie op de kabelboom...

Bedankt voor alle advies

jnunen 0

9 jaar

Mooi , bedankt voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.