Renault Megane: RENAULT MEGANE III 2010 motor wil niet starten/aanslaan Benzi

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600 16V

Heren, RENAULT MEGANE III jan 2010 motor wil niet starten/aanslaan Benzine/LPG

Mijn rijsnelheid is ca 100km/u . Ik rij op LPG . Ik kom aanrijden op rode stoplichten die vervolgens op groen springen, en geef weer gas,
maar de motor "heeft geen kracht " . Vergelijkbaar met wanneer ik met 30km in de 6e versnelling gas geef. Na enkele seconden neemt de motor (ik rij in de 2e versn) gewoon weer op en lijkt er niets aan de hand. Wil vervolgens LPG tanken en rij een tankstation op. Net voor de pomp slaat de motor af en de laatste 5 meter (met ingetrapt koppelingspedaal) rol ik uit tot voor de pomp. LPG afgetankt en de motor gestart. Startmotor komt rond maar de motor slaat niet aan. Verschillende keren ge-probeert, maar motor wil niet aanslaan. ANWB gebeld en deze controleert oa. de benz. aansluiting door deze te demonteren. Benzine spuit uit de leiding (bij aansluiting boven op het blok) vervolgens denkt hij dat de sensoren defect zijn, daar bij inspuiten van remmen-reiniger in het inlaatkanaal de motor wel loopt. Auto loopt op remmen-reiniger ca paar seconden en ook wel ca 3000 tpm. Af en toe loopt de motor ongeveer het zelfde toerental als van de startmotor, ca 500-700 rpm. Auto naar de Renault dealer gebracht en deze zegt : Benzine pomp defect. Ik ?????? Ik reed op LPG toen de storing zich voordeed en nu zegt de dealer benzinepomp defect. Heeft iemand ervaring met de montage van de benzinepomp uit/in de tank . Tank moet geheel onder de auto worden weggenomen . Maar...... , op LPG rijden en dan benzine-pomp defect als diagnose. (Ik weet dat het starten op benzine gebeurt)
Heeft u aanvullende info nodig, vraag het gerust.
Graag een reactie, MVG

nijhof.c

Geplaatst door nijhof.c (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

oldford (0) PRO, 8 jaar geleden

Als er benzine uit de aanvoerleiding spuit, lijkt het mij dat er vooralsnog niets verkeerd is met de benzinepomp.

Is er gecontroleerd of de benzine injectors wel voeding krijgen? Of te wel, zijn alle zekeringen heel?

nijhof.c (0), 8 jaar geleden

Hallo oldford,

Zekeringen zijn nog niet (door mij) gecontroleerd
Bij het inspuiten met remmenreiniger in het inlaatspruitstuk (slang van het luchtfilter was gedemonteerd) liep de motor wel nadat ik op de startknop drukte. Vervolgens spoot de ANWB monteur bij vlagen remmenreiniger in het inlaat spruitstuk en daar reageerde de motor prima op.
Ook bij een hoger toerental, ca 3000 tpm, zag ik op de rpm meter.
Het probleem heeft zich het eerst aangekondigd op de LPG-modus en de motor sloeg ook af op de LPG modus.
Toen de monteur de benzineslang demonteerde, spoot de benzine uit de slang.
Nu hebben ze zojuist bij de dealer nogmaals de benzineslang gedemonteerd, en spoot de benzine er niet uit, maar stroomde toch wel met een behoorlijke doorstroming uit de slang. Volgens de monteur was dit te weinig daar er een druk van ca 3 BAR door de benzinepomp geleverd moet worden.

oldford (0) PRO, 8 jaar geleden

Of de benzinepomp 3 bar druk levert is makkelijk te meten. Even een analoge meter er tussen en je weet het.
Mocht de druk bij lange na niet gehaald worden, dan is de pomp defect (of het benzinefilter verstopt) en verklaart dat het niet aanslaan op benzine.
Het verklaart geenszins het afslaan op LPG.

nijhof.c (0), 8 jaar geleden

Hr oldford, U hoort van mij wat we ondernemen.
Ben zelf ook niet tevreden met het antwoord van de dealer en dan voor zo'n hoge prijs
een (nutteloze) reparatie laten verrichten is weggegooid geld.
MVG

primera p11 (0), 8 jaar geleden

Hij start niet zeg je.
Idd start de auto op benzine.
Dan zou je zeggen dat daar ook het probleem zit.
Ergens krijgt de motor geen aanvoer van brandstof gezien het feit dat de motor wel reageert op remmenreiniger.
Zo gek is de gedachte niet van de dealer.
En een slang lostrekken en zeggen er komt benzine uit zegt niks over de druk.

nijhof.c (0), 8 jaar geleden

Hallo oldford / primera

Gister de auto gestart op de Parkeerplaats bij de dealer , en......... ? de motor slaat aan en na een aantal sec./temp. gaat over
op LPG, zoals het hoort. Monteur erbij gehaald en hij ...??????? . Motor uit en daarna was het weer het oude probleem.
Starten en niet aanslaan. Renault dealer hield het toch op de benzinepomp.
Motor met behulp van remmenreiniger weer aan de praat (vrij snel) en vervolgens weer op LPG.
Naar huis toe gereden (ca 1km) en daar viel op dat de motor bij ca 1100 rpm op LPG het moeilijk kreeg.
De rpm zakte heel langzaam terug met uiteindelijk afslaan tot gevolg.
Nu zullen we uiteindelijk zelf de pomp gaan vervangen, maar... probleem opgelost ???
(pomp laten vervangen/montage door dealer is een dure klus)
MVG

oldford (0) PRO, 8 jaar geleden

En is de benzinedruk ook gemeten? Dat is slechts een kleine investering ten opzichte van het vele werk dat het vervangen van een benzinepomp is.
Nog los van de kosten van een benzinepomp als deze toch niet de boosdoener blijkt te zijn.

Benzinefilter al gecontroleerd of vervangen?

primera p11 (0), 8 jaar geleden

Als tie op lpg ook helemaal wegzakt twijfel ik aan de benzinepomp.
Hij loopt toch niet op zo'n moment op beide brandstoffen.

nijhof.c (0), 8 jaar geleden

Hallo Oldford en Primera p11,

Ik heb een nieuwe benzinepomp-unit gekocht en deze geplaatst .
(via de R-achterzitting)
Wartel vast , leiding aangesloten, stekker aangesloten, Motor starten ..... en lopen.
Warm laten draaien op benzine en overgeschakeld naar LPG.
Alles OK.
Proefrit ca 3 km op benzine en terug op LPG . Alles OK
Motor uit en starten : Alles OK
Motor opnieuw op benzine modus gestart en laten lopen , vervolgens op LPG geschakeld,
De benzinepomp blijft, wanneer op LPG is ingeschakeld, meelopen.
Is dit dan het euvel geweest ? Laag in de toeren, wordt er dan benzine toegevoegd ?
(Een langere rit moet nog komen)
Bedankt voor jullie reactie,
MVG

primera p11 (0), 8 jaar geleden

Dat de benzinepomp mee blijft lopen is normaal.
Daarom moet er ook altijd een 10/15 liter in blijven zitten.
Ook omdat de auto op benzine start,maar ook omdat de benzine verkoelend werkt op de pomp.
Zit er nog maar een paar liter in dan warmt de benzine door de pomp op en dat is van invloed op de levensduur van de pomp.

nijhof.c (0), 8 jaar geleden

Heren Oldford en Primera p11,

Het leek allemaal zo goed te gaan. Het gaspedaal respons (op LPG) leek wel iets sterker/directer dan voorheen.
Heb er 450km mee gereden op LPG, gaat plots het motorblokje en een steeksleuteltje branden (oranje)
op het dashbord met de vertaling Controleer Luchtverontreiniging.
Is het jullie bekend of dit iets met de installatie van de nieuwe benzinepomp te maken heeft ?

MVG

oldford (0) PRO, 8 jaar geleden

Waarschijnlijk niet. Ik zou eerst maar weer de foutcodes laten uitlezen bij de dealer, dan weet je meer.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.