auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault MEGANE GRAND TOUR 1.5 DCI 63KW VAN E4 2012: Megane 3 geen ventilatie airco

Bouwjaar: 2012, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1500

Deze week terug gekomen uit Italië. Op delange ritten van de heen en terug reis stopte de ventilatie van de airco er mee. De eerste paar uur ging het goed, maar daarna hoorde je de ventilator wel draaien maar er kwam nergens lucht uit. Waterafvoer van de parafane zit niet verstopt. Wel kwam er in het begin af en toe wat condens (witte rook) uit de rechter roosters. Op internet lees ik nu dat het waarschijnlijk de hoge druk sensor van de airco zou kunnen zijn? Maar hoezo ventileert er dan helemaal niks meer? Kan ik die sensor zelf vervangen? En waar zit deze?
Iemand enig idee?

Geplaatst door

mirkoe (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als je kachelmotor niet (goed) werkt , doet ook je airco het niet (goed) .
De kachelweerstand heeft een stukje electronika die dit stuurt.
Als de verdamper dicht vriest krijg je de witte rook , ijs kristallen.
Als er te weinig koudemiddel in het systeem zit kan dit ook ontstaan , verdampingstemperatuur te laag , met als gevolg extreme ijsvorming in de verdamper.
Koudemiddelniveau zou ik eerst laten controleren.
De sensor is zelf te vervangen , zit in de hogedrukleiding vanaf de condensor naar je schutbord.
Maar ik zou dit niet doen als je geen verstand van het systeem hebt , mocht het schraderventiel weigeren , spuit je het koudemiddel om de oren , brandwonden dan niet uit gesloten en een mega puinhoop en hoop werk daarna.
Werkt de koelventilator van de radiateur wel als de airco ingeschakeld wordt ? zo ja is de sensor niet defect.

Koelmiddel was veel te weinig. Opnieuw gevuld en binnenkort nog een keer uit voorzorg (gratis) laten controleren op evt. lekkage. Probleem lijkt zo opgelost te zijn.

mirkoe 0

7 jaar

Ik begrijp niet waarom deze weg altijd bewandelt wordt , eerst vullen en daarna controle of hij niet lek is ??.
De juiste weg is , leeg halen - afpersen met stikstof - controle op lekkage - bij lekkage eerst repareren - weer afpersen om reparatie te controleren - vacumeren en afvullen.
Controle op juiste werking van het systeem.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.