auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Megane: megane brandstofprobleem

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 8v 55kw

beste collega's

deze wagen is met riembreuk aangekocht door een handelaar, hier heb ik de kop van losgetrokken, nwe kleppen in geslepen, etc .

zaak weer gemonteerd en op tijd gezet, maar hij wil niet starten. het moet een brandstofprobleem zijn, ik hoor de opvoerpomp inslaan ( 2 sec) en op het moment van starten spuit de monopoint 1 keer in, daarna niets meer.

Bijspuiten met remreiniger loopt hij, dus ontsteking en timing/bdpzender zouden goed moeten zijn.

Probleem is volgens mij ergens een relais, waardoor de brandstofpomp onder het starten geen spanning krijgt ofzo. botsschakelaar geprobeerd, geen reactie. benzine komt wel bij de injector, maar volgens mij valt dus tijdens het starten de druk weg.

Ik heb nog niets gemeten aan de auto, daar was het zaterdag al te laat voor, maandag ga ik weer verder.
Misschien iemand een idee ?????

Groeten Marcel

Geplaatst door

hellbat (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Toch niet een van de massa draden op de kop vergeten er op te zetten?

Hans

Hans4037 0
badge

17 jaar

nee, zit er maar 1 op, achter in de hoek bij de distributie, die zit er 100% zeker weten op.

Verders alle stekkers aangesloten, injectorhuis verdacht ivm brand. ( injector verschroeid, waarschijnlijk eerdere startpogingen met remmenreiniger of start pilot) hebben we uitgewisseld met 100% werkend idem exemplaar van clio, zelfde probleem.
Zitten aan de injector 3 stekkers, te weten, injoctoraansturing en temp-zender, gasklepstelmotor ( werkt ook, als je stekker aansluit, beweegt de gasklep), en gaskleppositiezender.

alle vacuumledingen zijn aangesloten verder, op de leiding tussen klepdeksel en luchtfilterhuis na, luchtfilterhuis is nog niet gemonteerd, maar zitten ook geen verdere aansluitingen op.

net schema nagekeken, ( van VIVID), zit een enkel relais op volgens schema, aangstuurd vanuit ecu, moet werken want ik hoor de pomp na op contact zetten.

Misschien aansturing vanuit ecu toch niet goed van brandstofpomp of injector.

Weet je misschien, of een startblokkering de benzinetoevoer tijdens het starten kan onderbreken ??????, origineel dan, er zit geen aftermarket systeem in.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

17 jaar

Als de startblokkering actief blijft dan knippert het ledje in het dashboard,dat valt direct op. Weet je zeker dat er maar een massadraad zit bij de kop?

Hans

Hans4037 0
badge

17 jaar

oke, dat van die led weet ik niet zeker of ie blijft knipperen, zal ik maandag als eerste proberen. Dat is toch die rode hé, midden boven tussen de tellers.

Massadraad op de kop is er zeker weten maar 1, een dikke kabel vanaf schutbord naar de dynamosteun achter de distributie. de rest van de massa zal via de stekkers lopen.

Groeten

hellbat 0
badge

17 jaar

Ja Marcel die led is het. Misschien verschilt het per type maar ik meende dat er wel twee of drie massa draden aan de kop zaten. We lezen het wel de afloop.

Gr Hans

Hans4037 0
badge

17 jaar

zitten ook twee massadraden op maar die zitten met 1 oogje vast.

sjaak r 0
badge

17 jaar

idd 1 dikke gevlochten kabel en 2 2,5 mm2 massa in 1 massa oog op de dynamo steun.

abc 0
badge

17 jaar

heb vanavond nog eens goed gekeken, maar zit echt maar 1 massakabel aan de kop. afijn, we zijn er inmiddels wel achter wat het probleem is. Het is inderdaad de startonderbreker die kuren heeft.

Waarschijnlijk de IR-ontvanger, want de centrale vergrendeling reageerde ook niet.

De enige maniet om dat kreng aan de gang te krijgen, was manueel, met de sluitknop in het dashboard een speciale knippercode in te voeren, en dan ging dat ding van de startonderbreker af.

Allemaal bedankt voor het meedenken, morgen komt er een andere ontvanger in, en dan moet ie weer goed zijn.
Deed me wel deugd vanavond, dat ding weer netjes te horen lopen trouwens, is al het werk weer niet voor niets geweest. Je weet dat nooit, als zo'n ding zonder lopende motor aangekocht wordt.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.