Renault Megane: Megane Coupe 2.0, 1999 wit-blauw rook achter uitlaat

Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0

Beste mensen,
Ik heb een Megane gekocht bij garage week geleden en hij blijft toch roken achter uitlaat, volgens de garage de was reden genoemd dat auto veel stil gestaan is en dat is condens komt uit..ik heb al 200 km gereden maar dat komt steeds.. heb ik voelstof controleerd het wordt niet minder, dus geen koppaking, olie ook zit geen water in..wie weet wat kan nog reden zijn voor het veel rook???

garik173

Geplaatst door garik173 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

19 Reacties

richard9712 (0), 11 jaar geleden

Was dat een rit van 200 km?
Als de auto na een lange rit nog blijft roken is er iets niet goed.

garik173 (0), 11 jaar geleden

Beste Richard,
Dat waren korte afstanden van huis naar werk, de hoogste was ongeveer 30 km op een keer. Denkt u dat moet een lange rit maken om motor en andere onderdelen van goed warmte zichzelf gaan herstellen? Alvast bedank voor uw reactie. Als dat in dit geval blijf door roken wat kunnen andere reden nog zijn, als de katalysator vol was hadden geen apk mogen doen door uitgaande CO gas.

richard9712 (0), 11 jaar geleden

Zodra de uitlaat warm genoeg is stopt het roken vanzelf, zo niet is er iets anders aan de hand.
De hoeveelheid condens in de uitlaat is afhankelijk van hoe vaak de auto gebruikt word.
Na een rit van minimaal 75 km zou het roken over moeten zijn.

garik173 (0), 11 jaar geleden

Ik ga in het weekend vrienden bezoek een lange rit van 160 km retour. Ik hoop dan de rook helemaal over is. Laat ik u weten.

richard9712 (0), 11 jaar geleden

Als de rook blauw is verbruikt de auto olie.
Witte rook duid op condens of bij grote hoeveelheden op een kapotte koppakking.
Zwarte rook duid op een te rijk mengsel.

garik173 (0), 11 jaar geleden

leuk om dat allemaal te weten, in mij geval het lijk meer op witte rook . Bij een kapotte koppakking moet water boven 90 grad worden en koelvloeistof minder worden in het reserveer? Of dat niet altijd moet zo zijn? Want wordt niet warm, koelvloeistof ook blijft op zelfde niveau en auto trekt en rijd normaal zonder pk verlies.

ronny530 (0), 11 jaar geleden

Waarom zorgen maken als ze er nog niet zijn. Gewoon de rit maken en de temperatuur meter in de smiezen houden.

richard9712 (0), 11 jaar geleden

Er zijn verschillende symptomen die kunnen wijzen op een lekke koppakking, water bij de olie, uitlaatgassen in de kvs, kvs peil die zakt, olie bij de kvs, heel veel rook uit de uitlaat en een motor die te heet word.
Denk dat dat bij jou auto niet het geval is, maar dat merk je vanzelf.

garik173 (0), 11 jaar geleden

ik heb dat allemaal gecontroleerd en volgens mij zijn geen afwijkingen met boven genoemde symptomen, maar ik ga morgen een lange rit maken en laat ik ook weten of dat rook over is, ik hoop dat geen ANWB hulp moet gebruik worden tijdens de rit))) want maand geleden mijn ex auto was motor stuk onderweg, geen kompresse en was naar slop weg gegaan, vandaar zit een beetje angst of twijfel nog..

richard9712 (0), 11 jaar geleden

Hoe is de rit verlopen?

garik173 (0), 11 jaar geleden

Ik heb gister pas snachts terug gekomen. Gisteren heb ik meer dan 300 km rit gedaan met retour, heb ik par keer gecontroleerd en hij blijf nu roken bij hogere turen vanaf 3000 toer als ik volle gas geef op vrije versneling , een keer meer andere keer minder, was even ook zwarte rook tussen, ik denk dat misschien olie is oud ik ga deze dagen dat vervangen, want volgens mij hij gebruik ook wat olie , ik heb 0,5 l bijgevoegd , met die pijl moeilijk om juist volgen een ker laat meer olie zien andere keer minder, en toen motor onderweg warm was in olie waren zichtbare klein stukjes net als stof, maar niet veel. Op marktplaats bij die garage stond die auto al 1 jaar op hun naam, dat kan op marktplaats zie, nu ik denk dat olie is oud en heef eigenschappen verloren, want als de ringen zijn versleten en hij olie is gebruikt dan moet denk ik op trekkracht van auto dat merken, of brekingen in werking van motor, of natte bougies, maar alle gevallen is niet zo. Ga ik nog olie vervangen en dan mischien over is dan kan rustig rijen.

richard9712 (0), 11 jaar geleden

Olieverbruik goed in de gaten houden.

garik173 (0), 11 jaar geleden

zal ik doen, ik heb 4 l in achterbank, ik heb wel gehoord dat er is iets dat kun je in olie doen dan verminderd olie gebruik en stopt rook, in brezan ga ik informeren over

richard9712 (0), 11 jaar geleden

Als het olieverbruik boven de 1 liter per 1000 km ligt is de motor toe aan een revisie.
Met wat dikkere olie verminderd het olieverbruik ook.

garik173 (0), 11 jaar geleden

is het grote revisie is of paar onderdelen moet vervangen worden? Is het mogelijk dat olie 1 jaar oud is en vandaar is olie gebruikt?

richard9712 (0), 11 jaar geleden

Er zou water in de olie kunnen zitten waardoor het lijkt alsof hij olie verbruikt.
Olie verversen kan nooit kwaad.
Hou na het olie verversen goed het olieverbruik bij, dan weet je hoe hoog het olieverbruik echt is.

garik173 (0), 11 jaar geleden

danke wel voor goede tips Richard, zo leer ik ook wat, ik ga vaker controleren na olie verversen, hoe is te zien of ilie water aanwezig is? hoe moet dan olie uit zien want hoe ver ik begrijp olie is dik en geen vlekken zijn of andere kleur in olie

richard9712 (0), 11 jaar geleden

Dat van dat olieverbruik bij houden na het verversen, zeg ik omdat je dan zeker weet dat er geen water meer inzit.
Oliepeil moet je sowieso regelmatig controleren.

garik173 (0), 11 jaar geleden

ik hen net ook de olie pijl gecontroleerd en lijk mij wel dat toch olie iets zakt , morgen of overmorgen ga ik olie verversen en dan kijken hoe het loopt, danke wel

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.