Iemand uit m'n omgeving overweegt om een Megane op LPG-G3 te kopen, bouwjaar rond 2000, met een 1.4 of 1.6 16v motor en ongeveer 100000 km's. Hoe doen deze motoren het op gas? En hoe zit het met klep-stellen en revisie: is dit nog nodig bij deze motoren?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
doe maar een citroen Xsara 1.6 16v
Als er normaal mee gereden is gaat een kop wel 200.000 mee.
Als ermee getrapt is kan die nu al aan de beurt zijn.
sowieso compressie of lektest laten doen.
Dan weet je al een hoop meer.
Beter voor de zwaardere motor gaan, het word namelijk nogal wat warmer met het op gas rijden.
Beter 1.8 of 2.0.
18 jaar
Kijk eens rond op dit forum en doe je voordeel ermee
18 jaar
16 kleppers hebben hydraulische klepstoters dus stellen niet meer nodig zoals bij oudere 8 kleppers. Mijn laguna 1.8 16 V inmiddels 160000 km probleemloos op g3 zonder kopproblemen.
ik zou voor een 1.6 gaan
18 jaar
Inderdaad, de 16 kleppers vallen wel mee op gas. Je blijft er nou eenmaal meer onderhoud bij houden als een gewone benzine. En John Romijn, als je niet beters weet dan antwoord gewoon niet. Dit was niet de topicstarter zijn vraag!
Heren (neem ik aan..), dank voor de reakties. We gaan zoeken naar een 1.6 versie. Heb zelf mijn Laguna 1.8 8v uit 94 tot nu toe probleemloos op LPG van 160000 naar 280000 gereden - revisie was al uitgevoerd bij 150000. Nu hopen dat die 16-kleppers ook lang meegaan.
John, de Xsara was om andere redenen afgevallen: vergelijk de veiligheid van beide auto's maar eens op www.euroncap.com.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar