ik reed na mijn vakantie in frankrijk naar huis had net 2300 kilometer gereden en toen viel het vermogen weg (in belgie) me auto uit gezet en na een half uurtje weer gestart en toen maakte me auto een kabaal geratel en getik en nog tien kilometer kunnen rijden met die herrie en me auto viel toen stil en deed helemaal niks meer (tot op heden). nu draait me motor wel maar verder doet hij helemaal niks meer (kan hem niet starten) hij draait wel gewoon rond.
ook was mijn motorkap ontzettend heet, toen ik hem wou openen verbrande ik bijna me handen zo heet was hij, misschien van het lange rijden.
weet iemand misschien wat er kan zijn, ik wil ff kijken of de brandstofpomp het nog wel doet weet iemand waar hij zit? of het aan de startonderbreker ligt dergelijke?
PS: slepen heeft me al 450 euries gekocht van uit bel naar nl
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
lastig...
waar is de auto nu? al diagnose laten stellen bij een garage?
mijn idee is dat de distributie van tijd gegaan is (vermogen weg vallen icm bijgeluiden) mogelijk waterpomp vastgelopen oid (hete motor)
starten gaat wel heeeel makkelijk/soepel? (geen compressie in dat geval, kleppen krom)
misschien had je beter niet verder kunnen rijden met dat bijgeluid ;)
De auto staat nu bij mij thuis (rotterdam) hij is bij een renault dealer geweest die hebben alleen iets met de sleutels geprobeerd en verder niks
starten lukt niet hij draait alleen rond maar slaat niet aan.
ja maar moest weer de rijksweg op voor zo'n sos paal helaas
weet je wel misschien waar de brandstofpomp zit?
17 jaar
ALS startvergrendeling problemen geeft: Heb je normaal gesproken geen bijgeluiden, zie je dit aan je startvergrendelingslampje ( knipperen of blijven branden ) en kan het bijna niet zijn dat de motor warmer wordt.
ALS de brandstofpomp weigert kloppen de klachten wel een eindje, alleen is ook de warme motorkap dan niet te verklaren.
Mij klinkt het eerlijk gezegd ook overduidelijk als een distributie-probleem, maar ik neem aan dat de Renault dealer daar toch al naar gekeken heeft. Wat hebben ze daar verder verteld?
P.S. De brandstofpomp zit in de brandstoftank. Volgens mij zit er bij een scenic onder de achterbank een zwart plastic "dop" in de bodem, hier zit het tankelement onder.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar