Wie kan mij wat van dit probleem vertellen.
Ik heb een Renault diesel met een F8Q motor, motor is uit elkaar geweest na een lager schade, ik heb een ander onderblok gebruikt, kop gereviseerd, kleppen gesteld, distrubutie vervangen, originele pomp weer gebruikt ivm startblokering ,Motor liep dan ook perfect in het begin.
Maar nu heb ik een probleem wat ik niet kan vinden, motor komt niet op toeren,Hij trekt niet meer,als ik het gas vast houd begint hij te roken en schiet hij op een gegeven moment door als of er niets aan de hand is.
Tot dat ik overschakel,begint het spel weer van vooraf, niet trekken ,roken ,en dan weer normaal.
Uit laten lezen bij Renault geen fout melding!
Egr klep gereinigd, uitlaat los , en zonder katylisator gereden ,blijft het zelfde.
Dacht dat de katylisator verstopt was.
Wie kent dit probleem?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vandaag verder gezocht niets gevonden, dan maar wat proberen EGR klep welke vacuum aangestuurd word gedemonteerd, spruitstuk met plaatje af gedicht,vacuum slang dicht gemaakt,proef rijden auto, loopt goed alleen stotteren met op trekken, vacuum slag open gemaakt, auto loopt goed geen probleem meer, trekt goed door, en loopt zonder moeite naar hoge snelheid. Probleem opgelost?
EGR klep getest, na starten van de motor gaat de klep open na ± 30sec gaat klep dicht en gaat niet meer open zolang de motor loopt. getest los van auto met lange vacuum slang,zicht controle.
Wie kan mij vertellen hoe deze precies werkt en hoe hij aangestuurd word.
Met vriendelijke groet Jan
Meest waarschijnlijke oorzaak, timing solenoide op Br. pomp kapot.
OEM renault nr. 7701205886 184 ex BTW
[quote=hodejong]Meest waarschijnlijke oorzaak, timing solenoide op Br. pomp kapot.
OEM renault nr. 7701205886 184 ex BTW[/quote]
Als het dat zou zijn, het schijnt dat je dat euvel makkelijk zou kunnen HOREN aan de manier van tikken meteen nadat je de contactsleutel half hebt omgedraaid?
Een zacht ratelend geluid op die brandstofpomp , ofwel langduriger (okee) ofwel korter (fout)?
Of is dit een te simpele voorstelling van zaken?
16 jaar
Nadat het contact is aangezet is er een tikkent geluid te horen aan de brandstof pomp wat toch wel wat langer aanhoud, auto loopt goed zonder EGR klep maar dat is niet de bedoeling,zoek nog naar het probleem,
wel met de vacuum slag open, dus er is duidelijk wel een probleem.
Bedankt voor het mee denken aan een oplossing.
Jan
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar