Renault Kangoo: slecht starten

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: RN65

Beste vrienden,

Zo er mij iemand kunnen helpen met het volgende probleem: Ik heb een Renault Kangoo diesel rn 65 met slechte koudstart en na 30 tellen

voor hij op relantie gaat draaien begint de motor te schudden en valt hij bijna stil. eenmaal daardoor loopt hij goed. Als hij warm heeft gestaan is er voor de rest van de dag geen probleem meer. Maar s'Anderandaags na een nachte staan en afkoelen heb ik terug hetzelfde probleem. Het volgende heb ik reeds gedaan.

- dieselpomp vervangen.
- gloeikaarsen vervangen.
- trekt geen lucht langs mazoutfilter.
- Bdp sensor vervangen.

Wie kan mij helpen want ik ben ten einde raad.
Fred

Alfredo

Geplaatst door Alfredo (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Kangoo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

kawaZ750 (0) PRO, 15 jaar geleden

hmmm, je zou de EGR eens af kunnen sluiten, kan iig geen kwaad.

Alfredo (0) PRO, 15 jaar geleden

Beste Kawa,
Egr klep is ook afgeloten(toe). Toen ik vanmorgen hem wou starten heb ik tweemaal voorgegloeid en hij starte direct?
gloeirelais kapot? temperatuursensor die de gloeirelais commandeert? Wat denkt U.

Fred.

marcel7031 (0) PRO, 15 jaar geleden

Compressie wel ok? Kun je bij dit type nog kleppen stellen? Temparatuurzender ok ivm voorgloeitijd? Zeker weten geen lucht in leiding?
Die knijpbalgjes willen wel eens lekken.

turbozh (0) PRO, 15 jaar geleden

De slangen willen wel eens lek gaan bij deze wagens, de klacht lijkt toch echt op lucht in het systeem.
En na het vervangen van de pomp kan zo een slang makkelijk gaan lekken.

Alfredo (0) PRO, 15 jaar geleden

Ok zal het nog even nazien volgende week. Ik hou jullie op de hoogte. Willen jullie blijven meedenken. Voor de topgasten die reeds gemaild hebben bedankt. Door de drukke agenda kan ik er volgende woensdag maar aan beginnen. Tot dan.

garageburgwal (0) PRO, 15 jaar geleden

Ik ga voor klepspeling.. al meerere keren meegemaakt..

Henk Nobach (0) PRO, 15 jaar geleden

De inlaatkleppen zullen dicht staan. Speling moet 0.20mm zijn.

Alfredo (0) PRO, 15 jaar geleden

Wanneer ik met een 17 sleutel de injecteurs open draai tijdens het schudden van de motor ontdek ik dat de motor nog meer begint te schudden bij 2 injecteurs. Die zijn dus nog goed. Wanneer ik de twee andere opendraai is er geen verandering tijdens het schudden. Dus zijn er 2 bij die volgens mij slecht sproeien.(Lekken) Ik heb nu 1 liter dieselreiniger bij de mazout gegoten en rij met de wagen rond. Wacht af. Niet goed ga ik toch de kleppen nakijken. Wat denken jullie hiervan slimme boys.

garageburgwal (0) PRO, 15 jaar geleden

Klepspeling controleren is een ong. kwartiertje werk.. altijd doen dus..

Alfredo (0) PRO, 15 jaar geleden

Klepspeling te krap. Kleppen geregeld en een nieuwe inlaatklep vervangen. Deze sloot niet goed meer. Probleem opgelost.

Jordy5884 (0) PRO, 15 jaar geleden

Hallo,

Wij hebben ook zo'n kangoo. Die wou ook niet starten en de klepspeling was ook te krap. Je kunt dan ook oud type bekers boven de klep monteren en dan kun je er klepstelplaatjes onder monteren.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.