close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Laguna: Motor houdt in

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: dti

Het laatste probleem met mijn schokbrekers achter is nog niet opgelost en een nieuw probleem dient zich aan.
Tijdens onze vakantie hield de motor een paar keer in.
Eerst ging tijdens een half uurtje stop & go in een file heel even het gele waarschuwingslampje van het 'Inspuitsysteem' aan. Een paar seconden maar en ik heb verder niets vreemds gemerkt. De auto deed het de rest van de heenweg prima. (Dwars door de Alpen)
Eenmaal in Italië aangekomen hield ie echter af en toe in. Met name bij het optrekken vanuit de stilstand (in de 2e versnelling) hield ie heel af en toe eventjes in. Even de voet van het gas en vervolgens weer gas geven en hij liep weer normaal. Dit is een paar keer voorgekomen. Verder liep de motor goed en soepel.
Op de terugweg hield ie wat vaker in en ik werd een beetje bang dat ie er misschien mee zou uitscheiden. Dit is gelukkig niet gebeurd.
Tijdens een steil stuk over een pas in Oostenrijk had ik het idee dat de motor niet goed trok. Ik heb toen bergopwaarts met name in de 2e versnelling gereden (tegen de 3000 toeren aan) om toch wat power en trekkracht te houden.
Eenmaal op de Duitse snelweg aangekomen zijn wij vervolgens met een gemiddelde snelheid van 130-140 km naar huis gekacheld. Zonder problemen. Motor liep goed en soepel.
De auto heeft inmiddels 370.000 km op de teller.
Ik zit nu een beetje naar de oorzaak te gissen. Misschien de luchtmassameter.... de nog originele eerste verstuivers..... de brandstofpomp...?
Voor de vakantie heb ik de nodige filters vervangen inclusief de brandstoffilter. Na het vervangen van de brandstoffilter hebben we het systeem via het balgje ook ontlucht. Uiteraard voeg ik ook 1 a 2 keer per jaar het bekende brandstofadditief voor het reinigen van de verstuivers toe.
Hebben jullie een idee welke kant ik op moet denken?

Geplaatst door

Wolfje (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

uitzonderlijk hoge km stand, en nog steeds alive and kicking!

Als ik je problem zo hoor zou ik de auto even uit laten lezen, er kunnen namelijk meerdere oorzaken aan dit probleem hangen en zomaar op de gok onderdelen vervangen kan een stuk duurder uitvallen als het uitlezen.
Doorgaans worden storingen opgeslagen in het geheugen van de auto, zeker als het lampje heeft gebrand.

Ik laat hem zeker uitlezen voordat ik iets laat vervangen. En inderdaad....370.000 km en hij snort nog steeds als een poesje. Ik heb al vaker gehoord dat 1999 een goed bouwjaar was.

Wolfje 0

10 jaar

2002 ook.... Mijn 2.0 16v (F4R) heeft 350000 gedraaid. OP LPG!!!!

RPJdeWeert 0

10 jaar

De oplossing: Een beetje laat maar toch. Ik heb niets hoeven op te lossen. Het probleem verdween uiteindelijk vanzelf. We zijn bijna 1 jaar verder en het probleem van 'kort inhouden van de motor' is sindsdien nooit meer teruggekomen.

Wolfje 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.