Renault Laguna: motor houdt in bij constante snelheid

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 dci

Ik heb een probleem met dee motor van mijn Rernault Laguna 1.9.dci Grandtour deze houdt in bij constante snelheid bij warme motor
volgens de garage is het de EGR klep deze is al schoongemaakt maar dit helpt niet afdoende.
Moet nu volgens de garage vervangen worden. Maar overal op internet lees ik dat de een beweert dat de klep beter verwijderd
en afgedopt kan worden terwijl een ander beweert dat beter niet te doen i.v.m.de boordcomputer.
Wat is wijsheid en waar kan ik de afdopplaat en pakking krijgen als afdoppen het beste is.

Bijvoorbaat mijn dank voor de informatie.

Justin

Justin1949

Geplaatst door Justin1949 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

Safrane10698 (0), 10 jaar geleden

De 1.9 kan je de egr draaien in de behuizing. Daarna past één boutje niet meer. Maar hij is dan wel afgesloten en geen foutmelding.

Justin1949 (0), 10 jaar geleden

Sebastiaan bedankt voor de goede tip

maar ik zou ook graag willen weten of het afsluiten van de EGR ook een verbetering is voor de Laguna.

Safrane10698 (0), 10 jaar geleden

Ja als je geen automaat hebt kan je dit gerust doen. Het is zelfs beter voor de motor en je verbruik. Wel gaat de nox waarde omhoog.

Justin1949 (0), 10 jaar geleden

Sebastiaan volgende week ga ik het proberen om de ERG aftesluiten.
dan zal ik je laten weten of het gelukt is.
Groeten, Justin

martin goeman (0), 10 jaar geleden

Je kan zelf makelijk een plaatje maken ik heb hem van roestvrij staal gemaakt aan de achterzijde zitten 2 moeren deze los halen dan de pakking er tussen uit halen , nu kan je de pakking gebruiken om een mal te maken.
Succes Martin

Safrane10698 (0), 10 jaar geleden

Maar controleer ook even of de turbo verstelling soepel loopt en of de vacuüm slangen en regelaar nog goed zijn.

Justin1949 (0), 10 jaar geleden

Sebastiaan, Martin.

Door drukke werkzaamheden heb ik de laguna naar een garage hier in de buurt gebracht en deze vond het draaien van de ERG een goed idee.
Ik heb de laguna woensdag weer opgehaald en moet toegeven het geeft een hele verbetering maar het is nog niet helemaal weg voooral bij 2000 toeren
nog steeds inhouden en trillen. De garage vertelde mij dat de motor eesrt moest wennen aan de nieuwe situatie.
Ik weet ook niet of ze de turbo, vacuum slangen en regelaar geconttroleerd hebben. Hierna ga ik nog even informeren.

Groeten, Justin

Frans Keulen (0), 10 jaar geleden

Waarom kan het verdraaien van de EGR klep niet bij een automaat?

Safrane10698 (0), 10 jaar geleden

Omdat de egr het beschikbare vermogen van.de.motor beinvloed. En omdat de rekeneenheid deze variatie meeneemt in het schakelgedrag verloopt het schakelen soepel. Verander je deze variatie gaat het schakelen minder soepel. Bij de 2.2 kon je dit erg goed merken.

Frans Keulen (0), 10 jaar geleden

Dank voor je reactie.
Zou weleens de oplossing kunnen zijn van mijn probleem. 2.2 DCi auto trekt niet (geen vermogen). Ik laat je weten wat deuitkomst is.
Gr.

Frans Keulen (0), 10 jaar geleden

Is gelukt!! Bedankt door je reactie!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.