De motor springt na het gloeien goed aan.
Na enkele secondes gaat de motor slecht lopen, hij gaat stampen en enorm wit roken.
Dit doet de auto als het kouder word, zomers is het proleem niet aanwezig, het is al meerdere winters zo, maar moet eens opgelost worden.
Ook als het vriest springt de motor snel en goed aan, na ekele seconden gaat hij raar lopen(zoals eerder beschreven)
De gloeikaarsen zijn vervangen.(alle 4 natuurlijk)
Alle 4 verstuivers zijn gereviceerd.
De gloeicomputer die naast de rembekrachtiger aan het schudbord is gemonteerd is ook al vervangen.
De brandstofinspuitpomp is op tijd gezet.
Wie kan dit raadsel oplossen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Geen KVS verlies?
Blauwe of witachtige rook bij een koude start, kleine belasting en hoge snelheid, die zwart wordt of vermindert bij warme motor en volle belasting, wijst op een te laat inspuitmoment
Blauwe of witachtige uitlaatrook, bij koude en warme motor, meestal samengaand met kloppen, duidt op een in open stand geblokkeerde verstuiver
Witte uitlaatrook is het gevolg van water dat in de verbrandingskamers of het uitlaatsysteem terecht komt
Net alsof er zodra de motor eenmaal loopt en druk opbouwt er vocht bij (een) cylinder(s) komt...
Ik neemaan dat de voorgloeitijd lang genoeg is, ik wach tot het relais afvalt voor dat ik start, dat is al een paar seconden nadat het lampje al uit is.
heb je de kleppen al eens gesteld
eerst maar een klepspeling controleren
wat word er bedoelt met "kvs"verlies
De kleppen zijn al gesteld, maar hij springt ineerste instantie ook goed aan, later gaat hij slecht lopen na een tijdje(aantal miuten)gaat hij langzaam aan weer goed lopen (hoe warmer hoe beter)
voorbeeld motor is koud en loopt slecht. je doet hem uit en start hem weer hij loopt een aantal secondes goed en dan gaat hij weer slecht lopen
Voor mijn gevoel gaat hij slecht lopen in de overgang van 4 gloeikaarsen naar 2 gloeikaarsen.
er zir een pendel systeem in dat in eerste instantie op 4 gloeit en later (mischien wel tempratuurs afhankelijk) op 2 gloeit.
Ik heb geen idee of het tijd of tempratuurs gevoelig is en waar hij eventueel signalen weg krijgt`
kvs is koelvloestof maar wat voor pomp zit er op werk de koudstart op de pomp wel
Dat pendelsysteem lijkt me wel erg geavanceerd voor dat bouwjaar: bovendien wat zou het nut daarvan zijn?
Nee hij verliest geen koelvloeistof.
Er zit een bosch pomp op, de koudstart werkt goed, als ik hem naar het starten nog verder bedien gaat de motor nog harder stationair lopen, maar niet beter hij blijft stampen cq overslaan alleen dan op een hogertoerental.
Voor zover ik weet zit het wel op deze auto(gezien het bouwjaar kan het best, zelfs snel gloeiers waren er toen al.)
Het is er voor dat de motor langzaam overgaat(vlekkeloos eigenlijk) van het gloeien naar zelfstandig draaien.
Sommige andere merken gaan bv na het volledig gloeien om de 10sec 3sec gloeien tot dat de auto een bepaalde tepratuur heeft bereikt.
ga dan maar eens compreciemeten
Geen lucht in het brandstofsysteem?
GLOEI TIJDEN.
Voorgloeien duurt 8 sec.
Na gloeien duurt 10 sec.
vervolgens begint het pendel gloeien dit gaat door tot de koelvloeistof een bepaalde temp heeft bereikt.
LUCHT IN BRANDSTOF SYSTEEM.
Er zit geen lucht in het brandstof systeem.
we hebben tussen filter en brandstofpomp en gelijk na de outbout transparante slangen met terugslagkleppen gemonteerd.
Nu is het goed te zien dat er geen lucht in en dus ook niet uit de pomp komt.
KOUDSTART
Er zitten 2 dingen op de pomp die betrekking hebben op de koudestart.
1)Een hendel aan bovenzijde van de pomp die word bedient door een kabel, deze is weer gemonteerd in de cilinder kop.
Deze zorgt voor een versnelde stationaire loop bij koude motor.
2)een electrische vervroeging, deze zit onder in de pomp.
Deze zorgt er voor dat de pomp eerder inspuit bij koude- (mischien zelf iedere) start
De vervroeger word electrisch aangestuurd en inwedig hydrolisch uitgevoerd.
Op het moment van starten komt er spanning op de vervroeger na 5á6 seconden word de spanning uitgeschakeld op dat moment gaat de motor slecht lopen en begint te roken.
Als ik nu spanning vanaf de accu op de vervroeger zet gaat de motor weer goed lopen en het roken verdwijnt.
Kortom: de vervroeging word niet goed aangestuurd (te kort).
Het kastje dat het gloeien aanstuurd stuurd ook de vervroeging aan, dit kaste is nu vervangen, maar leverd geen resultaat.
Welk onderdeel verzorgd de periode van vervroeging tijdens het starten ????? (of is het een vaste tijd van 5á6 sec dat er vervroegd word na het starten)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 19 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar