Renault Megane: motorblok wordt opeens erg warm

Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6e

Hallo, na het vervangen van de multiriem van de dynamo wordt de motor onder het rijden opeens wel erg warm.
Als ik op de snelweg reed zag je voorheen de temperatuurmeter langzaam dalen tot onder het 2e streepje, maar nu daalt hij op de snelweg nauwelijks en wordt alleen warmer.
Koelventilator slaat wel gewoon aan als hij op het 4e streepje staat en alle koelvloeistofslangen zijn warm en koelvloeistof is helder.

Weet iemand wat het probleem is?

Groet, Roy

meganecoupé123

Geplaatst door meganecoupé123 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

kaleido 1 (945) PRO, 9 jaar geleden

Verder niks gedaan ?

meganecoupé123 (0), 9 jaar geleden

Nee, en ik weet niet of ik een of andere sensor heb geraakt met los -en vastschroeven van de stelschroeven en of daar iets zit wat los kan raken wat hiermee te maken zou hebben.

Maar ik weet niet of dit een symptoom kan zijn van een kapotte thermostaat of dat ik het ergens anders moet zoeken.

meganecoupé123 (0), 9 jaar geleden

Ik heb nog eens een stukje gereden(mijn auto is trouwens een megane coupe 1.6e uit 1996 K7M) en de temperatuurmeter blijft als de auto warm is schommelen tussen het 3e en 4e streepje. je ziet hem langzaam op en neer bewegen.
En nu hier het rare...als ik de verlichting aanzet zie je de temperatuurmeter iets omhoog gaan en als je de verlichting uitzet gaat hij weer omlaag. Meerdere keren geprobeerd en de meter blijft dit doen. Dit doet hij ook als je de aanjager aanzet.

Weet iemand wat dit is?

pieterp9094 (0) PRO, 9 jaar geleden

Massadraden goed controleren, hier zit je probleem. Doordat deze verbinding tussen accu en chassis of chassis en motorblok slechter is geworden krijg je extra spanningsval. Deze spanningsval telt ook door in de spanning die van de temperatuur sensor op het motorblok afkomstig is en zie je dus als een schommeling op de temperatuurmeter.

Succes.

Groet Pieter

meganecoupé123 (0), 9 jaar geleden

Hallo Pieter, hartelijk dank voor je tip!! Bevestiging van massadraad gecontroleerd en deze zat idd los. Waarschijnlijk heb ik omdat je niet al te veel ziet en op gevoel moet werken aan de verkeerde bout gedraaid toen ik de bout van de dynamo heb losgedraaid.
Ik heb hierna een stukje gereden en de temperatuurmeter blijft weer netjes tussen het 2e en 3e streepje staan.
BEDANKT!

Groet Roy

pieterp9094 (0) PRO, 9 jaar geleden

Bedankt voor de feedback!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.