Hallo ,
Mijn Megane II uit 2004 liep onrustig bij stationeer lopen ; lijkte als of te lage touren was ( schudden ) . Uit de forum leerde ik dat het aan motorsteun kon liggen . Dus hebben wij eerst de motorsteun rechts ( onder ) vervangen ; was een beetje versleten ; motor liep darnaa paar dagen rustig bij stationeer , maar begon het weer .
Vorige week hebben wij de motorsteun links ( boven ) uitgehaald ; lijkt alles in orde te zijn . Behalve dat de ( soort ) luchtbal die in motorsteun zit , slapjes was . En de afstand tussen ijzer en rubber gedeelte ( bij gemonteerde plaats met motorlast ) was 1 cm , terwijl in dit forum wordt aangegeven dat het 5 mm moet zijn .
Wij hebben het ruimte tussen twee ruberen gedeelte ( aan de motor kant ) opgevult met een zachte rubber . De afstand tussen ijzer een rubber gedeelte is nu 5 mm ; sinds een week rij ik met deze wagen , en geen last meer van schudden tijdens stationeer lopen . Maar ik voel nu tijdens rijden aan gaspedaal dat de trilling van motor aan karoeserie overgedragen wordt ( heel weinig )
Na deze lange verhaal heb ik paar vragen :
1) Kan het kwaad dat ik zo ( met opgevulde tussenruimte tussen twee rubber gedeelte aan motorsteun ) mee rij ? Wat kan het gebeuren ?
2) De ( soort ) luchtbal die in motorsteun is ingebouwd ; hoe hard moet die zijn ?
3) Wat zit in deze luchtbal ( olie , lucht of iets anders ) ?
4) Aan achterkant van rubberen gedeelte van motorsteun zit een ( soort ) ventiel die aan luchtbal verbonden is ; waar dient deze voor ? Is deze Luchtbal een of andere manier op te vullen ?
Alvast bedankt voor jullie reactie`s
Demiray
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
1) Kan geen kwaad, maar is niet ideaal.
2) Is niet op te pompen. Als hij lek is weggooien. Is ook niet te plakken.
3) Olie
4) Volgens mij bedoel je het handpompje om je brandstoffilter te vullen.
Makkelijkste en beste oplossing? Motorsteun vervangen.
Bedankt voor je reactie 8je ,
Intusssen heb ik deze motorsteun al vervangen , nu is deze probleem opgelost .
4) Oude motorsteun was niet lek , teminst geen olielekage te zien . En er zit aan deze rubber motorsteun een soort ventiel die waarschijnlijk niet meer goed afsluit .
M.vr.gr.
Demiray
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar