close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault laguna phase 1 automaat: motortemperatuur

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 8v

duurt lang voor dat de motor warm wordt en de temp. blijft hangen op ong. 1\4, de problemen zijn eigenlijk hetzelfde als bij een defecte thermostaat,maar deze is al 2 keer vervangen ,en ook heb ik op aanraden van de dealer de pomp vervangen en de auto bij de dealer laten ontluchten, de kachelradiator heb ik ook al gecontroleerd , deze is los ,ook wordt de kachel niet echt heet ,als ik de auto lang stationair laat lopen dan komt deze wel op temperatuur ,maar zodra ik ga rijden dan zakt deze weer. wie o wie heeft een vermoeden wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn

Geplaatst door

deurdriever (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

afwijking van de meter? Is de temperatuur ook uitgelezen?

AS1 220

17 jaar

[quote=AS1]afwijking van de meter? Is de temperatuur ook uitgelezen?[/quote]
telkens als de meter veranderd dan merk ik dat ook aan de kachel en als ik hem lang stationair lat lopen en de temp. meter op half staat dan is ook de kachel heet en als ik ga rijden en de meter zakt dan wordt de temp. van de kachel ook minder

deurdriever 0

17 jaar

Een verstopte kachelradiateur komt veel voor bij de viercilinder Laguna's.
Maar je zegt dat deze wel heet wordt bij stationair. Dat is een aanwijzing dat de kachel wel goed is maar dat er te koud water doorheen stroomt als je gaat rijden. Dat verklaart ook de te lage stand van de meter.
Het probleem moet dan wel bij de thermostaat liggen.

Hoe lang heb je deze auto? Bij aankoop was het wel goed?
Wellicht was de eerste thermostaat al verkeerd om gemonteerd (als dat al kan). En zijn de volgende op dezelfde manier geplaatst.
Of er is consequent een verkeerd type thermostaat gemonteerd.
Dat de dealer heil zag in het vervangen van de waterpomp snap ik trouwens niet...

Ben je zelf handig? Dan zou je eens de thermostaat moeten demonteren en kijken welke temperatuur er op staat.
De voorgeschreven thermostaat gaat open bij 89 en vol open bij 99 graden.

AS1 220

17 jaar

[quote=AS1]Een verstopte kachelradiateur komt veel voor bij de viercilinder Laguna's.
Maar je zegt dat deze wel heet wordt bij stationair. Dat is een aanwijzing dat de kachel wel goed is maar dat er te koud water doorheen stroomt als je gaat rijden. Dat verklaart ook de te lage stand van de meter.
Het probleem moet dan wel bij de thermostaat liggen.

Hoe lang heb je deze auto? Bij aankoop was het wel goed?
Wellicht was de eerste thermostaat al verkeerd om gemonteerd (als dat al kan). En zijn de volgende op dezelfde manier geplaatst.
Of er is consequent een verkeerd type thermostaat gemonteerd.
Dat de dealer heil zag in het vervangen van de waterpomp snap ik trouwens niet...

Ben je zelf handig? Dan zou je eens de thermostaat moeten demonteren en kijken welke temperatuur er op staat.
De voorgeschreven thermostaat gaat open bij 89 en vol open bij 99 graden.[/quote]
ik heb zelf het gevoel dat de thermostaat op een of andere manier blijft doorstromen ,ook bij een koude moter ,vandaar ook dat het waarschijnlijk zo lang duurt dat op temp. komt , wel vraag ik mezelf af of er bij montage ook nog een o-ring tegen de thermostaat aan geplaatst moet worden, voor de afdichting(buiten de o-ring van het termostaathuis natuurlijk om) zover ik nog weet kan de thermostaat er maar op een manier in.
repareren is voor mij het probleem niet , die ander dingen heb ik ook zelf gedaan ,als ik maar weet wat de oorzaak is

deurdriever 0

17 jaar

[quote=deurdriever][quote=AS1]Een verstopte kachelradiateur komt veel voor bij de viercilinder Laguna's.
Maar je zegt dat deze wel heet wordt bij stationair. Dat is een aanwijzing dat de kachel wel goed is maar dat er te koud water doorheen stroomt als je gaat rijden. Dat verklaart ook de te lage stand van de meter.
Het probleem moet dan wel bij de thermostaat liggen.

Hoe lang heb je deze auto? Bij aankoop was het wel goed?
Wellicht was de eerste thermostaat al verkeerd om gemonteerd (als dat al kan). En zijn de volgende op dezelfde manier geplaatst.
Of er is consequent een verkeerd type thermostaat gemonteerd.
Dat de dealer heil zag in het vervangen van de waterpomp snap ik trouwens niet...

Ben je zelf handig? Dan zou je eens de thermostaat moeten demonteren en kijken welke temperatuur er op staat.
De voorgeschreven thermostaat gaat open bij 89 en vol open bij 99 graden.[/quote]
ik heb zelf het gevoel dat de thermostaat op een of andere manier blijft doorstromen ,ook bij een koude moter ,vandaar ook dat het waarschijnlijk zo lang duurt dat op temp. komt , wel vraag ik mezelf af of er bij montage ook nog een o-ring tegen de thermostaat aan geplaatst moet worden, voor de afdichting(buiten de o-ring van het termostaathuis natuurlijk om) zover ik nog weet kan de thermostaat er maar op een manier in.
repareren is voor mij het probleem niet , die ander dingen heb ik ook zelf gedaan ,als ik maar weet wat de oorzaak is[/quote]
de themostaten die ik vervangen had ,waren niet orgineel renault,ik weet niet of dat de oorzaak zou kunnen zijn,bij aankoopvan auto was dit probleem ook al ,maar het was iets verbterd na plaatsing van een nieuwe thermostaat,maar dus nog niet wat het zijn moet

deurdriever 0

17 jaar

[url=http://imageshack.us][img]http://img489.imageshack.us/img489/4759/...[/img][/url]

Zo te horen heb je ring 19 niet. Dat zou alles verklaren!

Plaatje is van F3R motor, voertuigtype B56U
thermostaat 7700 872 314

AS1 220

17 jaar

Hmmm, bij nader inzien worden er blijkbaar twee systemen gebruikt en is 12 en 19 dan de thermostaathuis-ring.

AS1 220

17 jaar

ondanks dat het geen orginele renault onderdelen zijn zou k het daar toch in gaan zoeken (thermostaat) orgineel wil nooit per definitie zeggen dat deze beter zijn en zeker niet als het om een thermostaatje gaat

klootje 0

17 jaar

bedoel dat ik dan toch maar een orginele renault thermostaat moet proberen?

deurdriever 0

17 jaar

nee juist niet deze kost sowieso meer en beter hoefd deze al helemaal niet te zijn

klootje 0

17 jaar

[quote=klootje]nee juist niet deze kost sowieso meer en beter hoefd deze al helemaal niet te zijn[/quote]
Wonderlijke redenering...
Origineel is in principe goed. Bij imitatie is het maar afwachten. Het lijkt er hier sterk op dat de imitatie thermostaat niet voldoet.
Ik zou dus een originele proberen. Desnoods haal je er eerst een bij de sloop.

AS1 220

17 jaar

[quote=AS1][quote=klootje]nee juist niet deze kost sowieso meer en beter hoefd deze al helemaal niet te zijn[/quote]
Wonderlijke redenering...
Origineel is in principe goed. Bij imitatie is het maar afwachten. Het lijkt er hier sterk op dat de imitatie thermostaat niet voldoet.
Ik zou dus een originele proberen. Desnoods haal je er eerst een bij de sloop.[/quote]
ik denk zekr dat dat de volgende stap wordt, hij heeft naar mijn gevoel toch iets met de thermostat te maken en aangezien dat ik nu al 2 keer een imitatie geplaatst heb ,lijkt het me nu toch verstandig om maar eens een orginele te proberen

deurdriever 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.