Beste collega's ,
Heb hier een megane 2 staan, 1,5 dci, 04-2004 die het volgende probleem heeft.
Kaart in kaartlezer, koppelingspedaal indrukken, Startknop indrukken, stuurvergrendeling gaat eraf, accesoires doen het maar ik krijg geen + na contact, dus start de auto niet want de startvergrendeling gaat er niet af.
Zover als ik kan zien wordt de + na contact verzorgd door de UPC na een signaal van de UCH. Als storingcode geeft de UPC DF 009 + na contact afwezig.
Heeft iemand dit ooit meegemaakt en dit ook nog op weten te lossen. De RE inspuiting en airbag kom ik niet in.
Ik zit zelf te denken aan de UPC maar had graag jullie mening gehoord.
M.vr.gr. Jan
Geplaatst door jan4911 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
16 Reacties
Henk Nobach (0) PRO, 14 jaar geleden
Als de auto van het stuurslot gaat dan is ook de startvergrendeling eraf. Is niet 1 van de hoofdzekeringen op je accupool doorgebrand?
jan4911 (0) PRO, 14 jaar geleden
Volgens de renault documentatie gaat eerst de stuurvergrendeling eraf waarna deze een signaal terugzendt naar de UCH waarna deze een sein geeft naar de UPC voor aanvraag + na contact. Alle zekeringen gecontroleerd evenals de bedrading maar kan geen onderbreking vinden.
JdeP (10), 14 jaar geleden
Volgens renault is: DF009 = DTC 9214 + AFTER IGNITION FEED CIRCUIT (Vdiag 4C only)
Maar die foutcode kan ik nergens vinden op het net. (9214)
jan4911 (0) PRO, 14 jaar geleden
Klopt. Over deze storing is weinig te vinden zowel op het internet als in de renault werkplaatshandboeken of service-mededelingen dus is mijn hoop gevestigd op iemand die deze storing opgelost heeft of denkt de oplossing te weten.
JdeP (10), 14 jaar geleden
Ik heb hier wel een document liggen met uitleg over de foutcode (engels) ik zal deze effe doorsturen.
Henk Nobach (0) PRO, 14 jaar geleden
Ik heb de documentatie wel in het Nederlands. Maak je email ff zichtbaar dan stuur ik je het. Wat is het Vdiag van je UPC? Staat in het identificatie scherm.
jan4911 (0) PRO, 14 jaar geleden
Als het goed is is mijn email-adres nu zichtbaar.
abc (0) PRO, 14 jaar geleden
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
misschien heb je hier iets aan
Henk Nobach (0) PRO, 14 jaar geleden
Nog niet zichtbaar. Ik kan je wel mailen via de site maar dan kan ik geen bijlage toevoegen.
P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden
[quote=Henk Nobach]Nog niet zichtbaar[/quote]
jangoijens@hetnet.nl
Gr. paul
Henk Nobach (0) PRO, 14 jaar geleden
He Paul, bedankt!
jan4911 (0) PRO, 14 jaar geleden
Heb vandaag een UPC besteld. Na het nodige meetwerk ben ik eigenlijk tot de conclusie gekomen dat die bijna zeker de oorzaak moet zijn. Ik hoef enkel de inspuitcomputer van spanning te voorzien en de auto start. Overigens wel met de nodige storingen maar dat lijkt me logisch.
Jullie horen wel wat het resultaat is.
Henk Nobach (0) PRO, 14 jaar geleden
Als jij denkt dat de upc de oorzaak is, dan had ik eerst gewisseld met een aander voertuig.
Een upc is niet gecodeerd.
jan4911 (0) PRO, 14 jaar geleden
Klopt maar ik had er geen voorhanden.
jan4911 (0) PRO, 14 jaar geleden
vandaag UPC vervangen en probleem opgelost. Bedankt voor het meedenken en tot een volgende keer
m.vr.gr. Jan
Henk Nobach (0) PRO, 14 jaar geleden
Mooi dat het opgelost is.