mijn megane als ik een stukje gereden heb naar werk/winkel en wil na een 15/20 minuten weer rijden start hij moeilijk geen toeren en valt weer uitals ik geen gas bij geef en tijdens het rijden ook, als ik dan de koppeling intrap valt het toerental terug naar 500 of lager ongeacht welke snelheid je rijd als ik met 3000/4000 toeren rijd lijkt het alsof je maar 1000 maakt en komt hij niet vooruit/langzaam alsof hij geen toeren maakt heb het gevoel dat hij geen lucht of benzine krijgt. in/uitlaat spruitstuk zijn beide luchtdicht luchthuis en sensor al schoongemaakt maar blijft terug komen, bij een koude start niets aan de hand alleen als je een stuk gereden hebt en daarna weer opnieuw wil starten. Weet iemand wat dit kan zijn??!!
mvg Rogier
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lijkt verdacht veel op een Defecte temperatuur sensor , dan krijg je ook het probleem dat als de motor warm is hij slecht of niet aanslaat .
brand er een motor storing lampje in je cockpit ? zo ja , dan kun je hem eventueel ook ff uit laten lezen bij de garage , dan weet je zeker waardoor de storing
wordt veroorzaakt .
Zal dit nakijken is de tempsensor makkelijk zelf te vervangen? Want als ik inderdaad de motor laat afkoelen start en loopt hij weer prima.
Ik heb geen lampje dat gaat branden, uitlezen misschien zowieso een goed idee...tnx
13 jaar
Je kunt natuurlijk de temperatuur sensor vervangen , doe dit bij koude motor en zorg ervoor dat je een flesje koelvloeistof bij de hand hebt ,
er loopt namelijk wat koelvloeistof uit als je de sensor verwijdert .
Vervang de sensor door een originele Renault sensor , omdat sommige auto`s de fout ingaan bij een imitatie sensor. (dan is goedkoop alsnog duurkoop)
De Sensor zit in het thermostaat-huis (bovenste slang van de radiateur volgen dan kom je vanzelf bij het thermostaat-huis uit).
Denk niet dat uit laten lezen zin heeft als het motor storing lampje niet brand , omdat er dan geen storing opgeslagen is .
In de cockpit geeft hij wel normale temperatuur aan bij warm als koude start als ik rij na ongeveer 5km staat hij normaal halverwege....maakt dit uit?
Ik kan 1 bestellen... of het de juiste "origineel" is ...Koel.temp.sensor m12x1.5 wit 2 aansluitingen thermost.huis Mot.k7m 702/703 artikelnr 06.60218
Heb hem gevonden....als ik hem vervangen heb laat ik resultaat weten.....ff met ype bellen
13 jaar
De Koelvloeistof temperatuur sensor stuurt niet de temperatuur meter in je cockpit aan , dat doet de 1 polige temperatuur zender .
De KVS-temperatuur sensor stuurt via de ecu de injectie aan , als deze sensor defect is ziet de ecu alleen een koude motor,
waardoor hij meer benzine inspuit (rijk mengsel) , aangezien de motor in werkelijkheid dan warm is zal hij teveel brandstof krijgen en verzuipen ,
dus niet aanslaan.
Tijdens het rijden krijgt de motor dan ook teveel aan brandstof waardoor deze een slechte verbranding krijgt en in gaat houden c.q. niet meer op toeren komt.
volgens mij is de sensor die jij wilt bestellen de goede , Heb je gekeken welke kleur"code" de oude sensor heeft ?
Als dit ook een witte is en deze ook 2 aansluitingen heeft is het de goede.
sensor vervangen maar het probleem blijft bestaan geen enkele wijziging blijft inhouden bij het rijden, stationair langzaam maar met gas geven in zn vrij lijkt alles normaal tot je schakelt en gas wil geven geen"druk/power" om lekker te lopen ....bij kruisingen gas erop houden zodat hij niet uitvalt zwaar &&$%^$%$$^ snap er niets van................
13 jaar
slang MAP sensor niet gescheurd?
slang MAP sensor? heb alle sensoren nagelopen denk ik ..."ben een amateur" ...... nadere uitleg graag bvd
13 jaar
MAP sensor meet de inlaat-spruitstuk- druk . Er zijn uitvoeringen waarbij de sensor in het spruitstuk zit gedrukt maar ook d.m.v een slangetje .Zwart doosje met een 3 polige stekker is verbonden. Ook bekend bij OPEL GM staat er op. Dat slangetje scheurt bij zijn aansluitingen . Succes.
Bij jouw Megane zit de MAP (Manifold Air Pressure) -sensor aan de bestuurderskant tegen het schutbord. Zwart kastje met een groene stekker en een slangetje.
13 jaar
die weet ik inderdaad heb de stekker wel gecontroleerd maar het slangetje niet bij het spruitstuk ...ga ik vanmiddag doen. ja eerst met de andere auto naar de dierenarts.
tnx voor alle comments
13 jaar
slang naar de MAP sensor is goed wat ik wel ontdekt heb is dat op de luchtfilter ook een slang aansluiting zit maar daar is niets aan gekoppeld? onder op het filterhuis als hier een slang hoort te zitten waar moet deze dan heen? heeft iemand anders een vraagbaak van de auto hieruit zou ik al veel kunnen opmaken. alvast bedankt voor reacties
13 jaar
als hij na warm worden weer gestart wordt lijkt het net een diesel...zou het kunnen dat brandstoffilter en/of pomp niet meer goed functioneren het lijkt me niet want hij doet het alleen als hij warm is fan slaat wel goed aan? zie video http://www.facebook.com/video/video.php?...
13 jaar
"Klinkt dan als een diesel":
- Welk motortype heb jij?
- zit er de voorgeschreven oliesoort in en is die op tijd vervangen (hydraulische klepstoters leeggelopen)?
- zit er een nokkenasversteller op jouw motor (een defect nokkenasversteller geeft een diesel-achtig luid "rakketakketak" geluid direct na het starten)?
13 jaar
-motortype 1.6e ja de voorgeschreven olie zit erin 10w40 en nee nokkenasversteller is het niet geeft niet dat raketak geluid maar heel dof alsof hij geen power heeft kennis zei misschien loopt hij op 3 poten
13 jaar
Controleer de bobines maar eens. Gewoon laten lopen, en dan één voor één de bougiekabels lospakken. Blijft de motor bij één kabel hetzelfde lopen, dan weet je dat daar geen vonk op komt. Controleer dan wel even of de bougie wel vonkt, is die goed, dan vervang de betreffende bobine maar.
@ Heino4267, de TS heeft bij zijn info ingevuld welke motor hij heeft. Als je dat gelezen had, dan wist je dat die motor geen hydraulische klepstoters of nokkenasversteller heeft.
13 jaar
@RPJdeWeert heb de bougie kabels los gehad van de bobine's 1 aansluiting was redelijk geoxideerd ten opzichte van de rest en de desbetreffende bougie vol roet....heb bougies iets schoongemaakt met een fijne staalborstel en de poot van de bobine ook......buiten het forum om te horen gekregen bougies vervangen... tnx RPJdeWeert
13 jaar
Heb je ook gecontroleerd of de bobine werkt? Dit is een veel voorkomend euvel bij deze motor.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar