Goeiedag,
Heb een renault megane 3 1.5dci uit 2012.
Zit met handen in me haar.
Kreeg 15 december toen ik op de snelweg reed, melding stop kans op motorschade En een knal kwam er van voor. Auto had geen vermogen meer en schudde heftig. Anwb erbij. Conclusie liep op drie cilinders.
Waarschijnlijk verstuiver kapot. Dag erop heb ik zelf netjes de verstuiver vervangen (gebruikte). Auto liep weer goed.
Week later weer op snelweg weer motorstoring. Zelfde melding. Toen heb ik verstuiver 3 en 4 omgedraaid en auto liep weer goed.
Week daarop krijg ik melding accu laad niet op. Ik naar huis gereden alles viel uit. Multibelt geknapt.
Auto weggebracht blijkt de distributieriem ook aan het afrafelen te zijn. Die is ook vervangen. Blijkt de spie van nokkenastandwiel afgebroken te zijn. Lager kapot. Olie lekkage.
En stond van tijd af.
Dit gemaakt.
Reed de volgende morgen weg. Nagelt de motor. . Weer weggebracht om na te kijken of die nog op tijd stond. Dit klopte gewoon.
Toen met de kou starte auto niet.accu getest. Moest nieuwe in.
Deze week zijn de gloeibougies vervangen
Hebben gekeken naar verbruik waarde waren 2 waardes bij elkaar in de buurt zei de monteur. Lektest gedaan was ook goed. Probleem nog niet opgelost.
Vandaag wou ik starten gelijk storing. Zelf uit gelezen. Injector 3 storing die vervangen door gebruikte. Auto nagelt nog steeds.
Als ik de retourleiding van de 4 de of 3 de verstuiver afhaal is het genagel weg voor me gevoel. Heb bij 1 en 2 niet geprobeerd. Werd zo een zooitje.
Wie weet wat het kan zijn. Wat te doen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Over welk soort inspuiting gaat het?
Die "nieuwe" verstuivers, is die ook ingelezen geweest?
Wat waren de waarde bij de lektest?
Heb je een compressietest gedaan?
De verstuivers zijn ingeleerd.
Ze waren allemaal gelijk. De lektest wat ze hebben opgevangen in de 4 flesjes.
Heb geen compressietest gedaan.
5 jaar
Je geeft veel info, maar daardoor is onduidelijk hoe de toestand nu is.
Dus: wat is de huidige toestand, wat is de huidige klacht en wat is je vraag daarover?
5 jaar
Goedeavond,
De status is dat de auto nog steeds nagelt.
Vervangen momenteel is: brandstoffilter. Gloeibougies. Retourleiding.
Als ik smorgens de auto start en wegrijd hapert, stottert de motor. Als de motor warm is stottert die niet meer. Blijft die alleen nagelen. Wie weet wat kan zijn? (Oplossing). Van de retourleiding losmaken en tot dan niks meer hoort klopt niet.
5 jaar
is het niet mogelijk dat je bv brandstof hebt getankt waar wat mee was? benzine erdoorheen oid. meestal gaan verstuivers met een reden defect, en vind het op zn minst gezegd toevallig dat je er nu een paar achter elkaar hebt. misschien is nu als gevolg van vuil/benzine de hogedrukpomp ook wel beschadigd. toevallig oude brandstoffilter open gemaakt om te kijken of er wellicht slijpsel in zit?
Goedeavond,
Verkeerde brandstof denk ik persoonlijk niet zouden meer mensen in me omgeving er last van moeten hebben.
De vervangen vervangen verstuiver die ik vervangen heb is gebruikte.( Misschien is dat probleem wel. Heeft volgens sloperij maar 12 km gelopen uit 2012. Maar lag ook droog weggelegd.)
Heb de filter niet opgemaakt.
5 jaar
Het is ook geen temp sensor die een verkeerde waarde aangeeft waardoor de motor ECU denkt dat de motor koud is en daardoor erg blijft nagelen?.
Verstuivers worden vaak onterecht vervangen en lossen zelden de problemen op.
5 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar