Heel af en toe start Clio automaat niet als deze in P of N staat. Kennelijk wordt de P of N stand niet vrijgegeven doordat een schakelaar blift hangen?? Om toch te kunnen starten is de startmotor tijdelijk van een extra draad voorzien. Vandaag de middenconsole er af gehad en onder de wagen gekropen maar ik kan nergend een schakelaartje vinden die de P of N stand doorgeeft. Wel zit er onder de middenconsole een zwart doosje met diverse draden er aan. Heeft iemand een idee hoe de P of N stand wordt vastgesteld en waar de storing te zoeken? Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Jouw Clio kan zowel een 3traps als een 4traps automaat hebben.
Ik denk dat jou probleem niet in de meerstanden schakelaar zit maar dat gewoon het stekkertje op de startmotor slecht kontakt maakt. Een kwestie van een nieuwe amp-stekker op knijpen.
Henk bedankt voor je reactie. Het is overigens een 3-bak. Ik zal dit eens gaan checken maar aangezien ik via de hulpdraad naar de startmotor wel kan starten verdenk ik toch de standenschakelaard. Bij de vorige eigenaar heeft de ANWB deze hulpdraad aangebracht en gezegd dat de standenschakelaar de waarschijnlijke oorzaak is. Probleem heeft zich daarna 4 maanden niet voorgedaan maar afgelopen weken 5 keer. Heen en weer bewegen handel helpt dan ook niet. Weet jij waar deze schakelaar precies zit? Na de midddenconsole verwijderd te hebben is dit contact niet zichtbaar en ik ben bang dat er bij de selectiehandel meer los gemaakt moet worden want dit lijkt wel te kunnen.
18 jaar
De meerstandenschakelaar zit op de zijkant van de transmissie. De bedrading ervan gaat rechtstreeks naar de computer, zonder stekkerverbinding. Wil een nieuwe monteren dan zal je de draad moet doorknippen etc.
Een nieuwe meerstanden schakelaar kost trouwens ruim 400,- en ik heb er nog nooit 1 vervangen. Weet bijna wel zeker dat het stekkertje op je startmotor het probleem geeft. Je weet het; meten=weten, gissen=missen.
Oeff, da's een flink bedrag zeg. Zoals gezegd ga ik sowieso de aansluiting op de startmotor controleren en laat het resultaat nog wel weten. Mocht dit toch in orde zijn dan verzin ik wel een hulpoplossing want 400 Euro is te gortig. Ben in ieder geval heel blij met je reactie wat een boel gezoek voorkomt en onnodige demontage met alle risico's van dien. Groet Richard
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar