Hallo, is er misschien iemand die informatie heeft over de werking van het vacuum gestuurde gedeelte van de turbo? Deze auto heeft als probleem dat wanneer hij trekken moet de auto in noodloop gaat, uitlezen wil helaas niet met de apparatuur die ik heb, dus maar even op visuele controle gegaan, wat dan op valt is dat er een vacuum geregelde vnt waste gate op zit, normaal bij bijvoorbeeld vw wordt deze stationair vol aan getrokken, bij deze auto staat er stationair maar heel weinig vacuum op staat en als je dan gas geeft komt er juist meer vacuum op.
Vacuum voor de elektrische klep is goed. Duty cycle gemeten met scope, deze is ook kort bij stationair en wordt langer bij meer gas.
Hoort dit zo te werken? Heeft iemand hier meer informatie over?
Bij voorbaat dank.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ja, dat is een turbo met variabele schoepen, dat hoort zo te werken. beetje andersom verhaal als je het vergelijkt met conventionele turbo ja.
maar kun je ook niet ergens je druk in hoofdinspuitbuis uit laten lezen?
Zal proberen of er een mogelijkheid is om hem te laten uitlezen, ik weet dat het variabele schoepen zijn, maar bij bijvoorbeeld Volkswagen worden de schoepen door middel van vacuüm stationair volledig aangezogen en zodra je meer druk krijgt komt er minder vacuüm op te staan om de turbodruk te beperken. Deze wordt dus stationair niet aangezogen, wat ik vreemd vind. Ook bij Mercedes staat er stationair vol vacuüm op de variabele schoepen.
Foutcode zal veel verklaren, het kan zoveel zijn, de turbo bij de iveco motoren is wel een beetje gekend.
Welk type diagtool heb je?
Dirk
Geprobeerd met autocom en launch.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mascott of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar