Nadat de turbo incl olie leidingen is vervangen, omdat er een hoog olieverbruik was heb ik nog steeds een hoog olieverbruik.
In de aanzuig buis vanaf de intercooler naar de egr klep zit nog steeds olie. Als ik de buis droog maak van binnen en daarna de motor stationair laat lopen dan komt er geen olie in. Als ik de buis droog maak en laat hem 15 seconden met 2000 tpm draaien dan komt er wel weer olie in. Heb dit getest met koude motor, maar dit gebeurt natuurlijk ook met het dagelijks gebruik.
Wie weet hier een oplossing voor?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je een nieuwe turbo gemonteerd of een van de sloop?
Er is een gereviseerde bij de dealer opgekomen.
14 jaar
Ik heb dit probleem ook er komt zelfs olie uit de klep zelf
14 jaar
Leeuwen19.
Wat heb je er aan gedaan?
14 jaar
alles schoon gemaakt heeft niet geholpen ik hoop dat iemand ons een oplossing kan geven.
14 jaar
Grote kans dat de zeef van de carteventilatie dicht zit. De olie komt dan via de carterventilatieaansluiting vlak voor de turbo in de inlaatbuis terecht. Bij demontage van de aanzuigbuis is eenvoudig te zien of de olie uit de carterventilatie komt of dat de olie al voor de aansluiting van de cartevent. zit.
Oplossing: filter vervangen en slang goed schoonmaken. (filter is dat zwarte kastje waar ook de olievuldop op zit)
Heb dit een keer meegemaakt bij iemand die de kleine beurten oversloeg en bijvulde met flut olie.
8je, je schrijft: Bij demontage van de aanzuigbuis is eenvoudig te zien of de olie uit de carterventilatie komt of dat de olie al voor de aansluiting van de cartevent. zit.
Waaraan kun je het verschil zien?
14 jaar
Aan waar de buis inwendig nat is van de olie. Als de cartervent. de oorzaak is, zal de buis aan de ene kant baggervet zijn, terwijl het andere uiteinde nagenoeg droog is.
Het zwarte kastje van de carter ontluchting (filter van damp en olie) waar de oliepeilstok inzit zat boorde vol met olie, omdat de afvoer naar het motorblok (dit is een slang en een dun pijpje naar beneden) helemaal dicht zat met zwarte rotzooi. Deze is nu gereinigd. De olie die normaal het blok instroomt ging nu via de leiding (waar normaal de carterdampen doorgaan) naar de luchtbuis van aanvoerlucht van de turbo, waar hij via de turbo naar de intercooler en naar het inlaat spruitstuk gaat.
Probleem lijkt nu opgelost te zijn!
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar