close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault MEGANE: Olie in de koelvloeistof

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: H4J A7, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 96

Hallo, ik heb een megane station tce 2011. Er komt steeds olie bij de koelvloeistof. Ondertussen is het thermostaathuis vervangen en de thermostaat. De auto start smorgens goed en blijft ook goed lopen. Het lijkt me dus geen koppakking. Iemand enig idee?

Geplaatst door

Matthijs86 (0)

al 5 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Waarom zou het geen koppakking kunnen zijn??

viper_ren 0
badge

5 jaar

Of een warmtewisselaar , indien aanwezig .

Lijkt mij geen koppakking omdat er geen witte rook is en de olie in de koelvloeistof komt en de olie van het blok goed blijft. Of denk ik dan verkeerd?

Matthijs86 0

5 jaar

Inderdaad , je kunt verkeerd denken , de oliedruk is hoger dan de koelwaterdruk , als de koppakking defect is tussen het oliekanaal en een waterkanaal kan er wel degelijk olie in het koelwater komen maar hoef je geen witte rook te hebben .

Oké duidelijk verhaal. En de enige manier om hier achter te komen is de kop te demonteren? Of zijn er nog andere opties?

Matthijs86 0

5 jaar

Ik weet zo niet uit mijn hoofd of deze motoren ook een warmtewisselaar hebben , daar komt motorolie en koelvloeistof ook heel dicht bij elkaar , een klein scheurtje inwendig is voldoende voor het zelfde verschijnsel , zou ook even kijken of er een warmtewisselaar op zit .

Bedankt voor de reacties! Ik ga er mee aan de slag. Als er nog andere suggesties zijn hoor ik het graag en als ik de oplossing heb laat ik het horen.

Matthijs86 0

5 jaar

Laat het koelvloeistof systeem eerst afpersen om lekkage uit te sluiten. Witte rook ontstaat als er koelvloeistof in een cilinder komt en als stoom met de uitlaatgassen wordt uitgestoten.

ronny503 0

5 jaar

Goedemorgen, een beetje late reactie maar het probleem is opgelost! Het was de warmtewisselaar/oliekoeler die lek is. Bedankt voor de tip Kaleido!

Matthijs86 0

5 jaar

Bedankt voor de feedback

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.