Renault Espace: Olie uit uitlaat

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 Dci automaat

Vandaag geconfronteerd met een inhoudende motor en grote hoeveelheden witte rook uit de knalpot. Bij stationaire draaien stukken minder witte rook.
Olie lekt uit uitlaat met dezelfde hoeveelheid als ik hem bijvul.
Wagen start verder prima, maar dus direct walm van witte rook.
De verstuivers 1 voor 1 elektronisch afgekoppeld. Bij iedere afkoppeling gaat het toerental naar beneden, zoals het hoort.
Egr klep zit wel onder de olie maar niet in die hoeveelheden?
Wagen verliest geen koelwater

Hoe verwijder ik de turbo onderlangs of via de rechter wielkap?

Frans Keulen

Geplaatst door Frans Keulen (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Espace? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

cor van jaarsveld (0) PRO, 10 jaar geleden

witte rook is stoom is water (koelvloeistof)....de olie is een ander verhaal.. kapotte zuiger(s)????

Frans Keulen (0), 10 jaar geleden

Geen verbruik koelvloeistof!
Alleen olie.

cor van jaarsveld (0) PRO, 10 jaar geleden

er is maar weinig water nodig voor heel veel stoom..

Ik zou beginnen met een cilinderlektest....

Frans Keulen (0), 10 jaar geleden

Klopt, alleen bij het verdampen is de rook snel opgelost. In mijn geval blijft deze minuten lang hangen, wat duidelijk wijst op olie.
Zat trouwens ook nog maar net genoeg olie in het carter.

cor van jaarsveld (0) PRO, 10 jaar geleden

rook van olie is blauw....ewn brandstof is zwart.....

kaleido 1 (1810) PRO, 10 jaar geleden

Genoeg olie geeft een witte/grijze massieve rookwolk , en het verschil is ook goed te ruiken.
Als je de inlaatslang op je spruitstuk en de slang van de carterventilatie los haalt en dan de motor laat lopen , rookt hij dan nog veel ?

Frans Keulen (0), 10 jaar geleden

Het ziet er naar uit dat de Turbo kapot is., komt olie uit de luchtinlaatzijde en de wiel-schoepen van de turbo raken de zijkant
Vraag, om de turbo uit te bouwen moet eerst de voorkatalysator worden verwijderd. Deze zit met 3 moeren vast aan de Turbo.
Een moer is reeds los, de andere 2 zijn niet bereikbaar. Moeten deze verwijderd worden via de rechter wielkast en moet de Turbo onderlangs of eveneens via de rechter wielkast worden verwijderd?

Frans Keulen (0), 10 jaar geleden

Probleem is opgelost. Rechter aandrijfas dient te worden verwijderd!
Topic kan worden gesloten

kaleido 1 (1810) PRO, 10 jaar geleden

Oke ! ik was gisteren in de kroeg en bestelde een amaretto , zegt de barman , die hebben we niet ? doe me dan maar een glaasje water.
We hebben het in dit topic over olie/waterdamp/turbo , als oplossing dient de rechter aandrijfas verwijderd te worden , ik maar denken , maar zie de link niet.

Frans Keulen (0), 10 jaar geleden

Je bent echt in de verkeerde kroeg geweest lijkt me!
Laatste vraag was "Hoe verwijder ik de (defecte) Turbo". Vervolgens blijkt dat je de rechter aandrijfas moet verwijderen omdat je hem er anders niet van de onderkant kunt uit halen.
Mijn advies: Als ze geen amaretto schenken; ga naar een andere kroeg!

kaleido 1 (1810) PRO, 10 jaar geleden

Ha ha prettige jaarwisseling.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.