close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Express: onluchten diesel

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: F8q

lucht in brandstofpomp; aan de rechterkant op het binnenscherm zit een schakelaar wat voor invloed heeft deze op de pomp,en hoe kan hem verder ontluchten.

Geplaatst door

callian (0)
badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat voor schakelaar bedoel je? is dat er een met een rode knop?
Voor de rest kan ik me geen schakelaar voorstellen bij deze wagen.
Heb je daar een foto van?
Ontluchten als er geen pompje op zit is weleens lastig, als er een nippel zit waar je een vacuumpomp op kan zetten zou ik dat doen, anders gewoon doorstarten.

turbozh 0
badge

15 jaar

Neem anders een ouderwetse benzinepomp en sluit die aan op de retour. Met de hand kun je dan het filter en de pomp snel ontluchten. Een doorzichtige slang is prettig.

marcel7031 0
badge

15 jaar

Zie ook de tip van Gerard van Ingen: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

Thijs11395 0
badge

15 jaar

Klopt daar gebruik ik ook wel eens de remontuchter voor, die trekt ook vacuum.

turbozh 0
badge

15 jaar

bedoel je de 'bots schakelaar' ? bij een aanrijding o.i.d slaat deze uit en stopt de motor ermee..

Hoe komt de lucht in de brandstof pomp ? of even starten en tevens wat remreiniger in de inlaat spuiten,en hem even aan de praat houden ermee..

stefan84 0

15 jaar

Hartelijk dank voor al jullie reacties. Motor van de auto heb ik laten reviseren, het heeft dus iets met de uit- en inbouw ervan te maken, de schakelaar is inderdaad een "aanrijdings schakelaar", ik ga het nog even proberen met de remreiniger en hou jullie op de hoogte . . . mààr uiteindelijk ga ik het wel winnen !

callian 0
badge

15 jaar

Met remmenreinger heb je het nadeel dat de pomp even droog loopt, dat vind ie niet fijn en het geeft zo'n herrie met remmenreiniger. vooral met turbo's oppassen. Je bent geneigd lang en iets teveel in'te spuiten. Maar ik doe het ook wel eens....
gr marcel

marcel7031 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Express of stel zelf een nieuwe vraag.