Beste mensen,
Zo'n 3 weken duurt mijn mini-drama nu met mijn Renault Megane 2003.
Na het gevoel te hebben meer gas te geven dan dat de auto vooruit ging en later zelfs rook uit de motorkap ben ik stapvoets (max 100 mtr) naar een Reanult dealer gereden. Check, en de conclusie Turbo kapot! Kosten 1500 euro all in. Een hoop geld dus wist me even geen raad. Via via bij een monteur terecht gekomen die het incl materiaal en arbeid voor zo'n 800 zou doen. Leek ideaal. Echter de beste man heeft alles schoon gemaakt tijdens het vervangen behalve de intercooler, waardoor de motor dus op hol is geslagen. In 5de versnelling gezet en gelukkig na max 20 sex uit weet te zetten (motor was overigens wel eerst warm gelopen). Nieuwe intercooler gekocht (weer 200 euro) alles weer gemonteerd en gedemonteerd maar de motor gaat wel rond, maar slaat niet aan. Uit laten lezen bij Renault, volgens hen problemen met de hogedruk pomp; weer 1000! euro.. Maar echt zeker weten ze het niet, wat heb ik hier nou aan??
Wie o wie heeft dit ook wel eens mee gemaakt en heeft een goed advies voor hoe nu verder en tips voor de nieuwe monteur??
Alvast heel erg bedankt!
Grt,
Joseph
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
begin eens met compressie meten
was op hol geslagen
kleppen trein zuigerveren
distributie riem versprongen
hoeveel km heeft de motor gelopen?
142000 km
Vraag me gewoon af wat voor schade zo'n op hol geslagen motor kan aanrichten..
17 jaar
de meest onverwachte schade
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar