Hallo,
Ik heb het weekend een open luchtfilter op mijn clio gezet.
Nu als hij warm is schommelt hij tussen de 500 en 1000 toeren gaat dan in 1x naar de 1500 toeren en dan weer normaal 700 toeren lopen. Dan na 10 tellen hetzelfde verhaal. Telkens met tussenpauzes van ongeveer 10 tellen.
Ook met rijden als ik gewoon constant 50 rijd valt hij opeens dood. En als ik dan niks doe en me gas op dezelfde stand houd pakt hij na een paar tellen opeens weer op en trekt weer naar de snelheid waarop ik reed. Als het gebeurd en ik laat gas los dan ken ik gelijk weer rustig gas geven ook. Als ik terwijl het gebeurd vol gas geef pakt hij ook in 1x op. Moet ik wel echt volgas geven een beetje meer dan blijft hij dood vallen zeg maar.
Als het stationair gebeurd dat schommellen dan begint het luchtfilter ook enorm luid te zuigen.
Er zit een sensor in je aanzuigbuis. Ik dacht dat dat een ingaande temp. sensor was. Volgens mij geen luchtmassa meter.
Deze heb ik ieder geval schoongemaakt maar dat hielp niks.
Bovenop je inlaatspruitstuk zit ook een soort sensor. Deze eraf geschroeft zitten 2 gaten in die overeen komen met 2 gaten in het spruitstuk. (geen id wat het voor ding is)
Deze ieder geval ook helemaal schoongemaakt maar ook geen effect.
Hier een link van een filmpje hoe hij stationair loopt, ik hoop dat iemand het weet want ik wil graag met een powerfilter rijde. Gewoon puur voor het geluid als ik hem ff open trek. Ik weet dat het geen PK's opleverd. Heb hem wel al zoveel mogelijk achter de koplamp gehangen voor een beetje goede lucht oevoer.
Hier het filmpje.
http://www.youtube.com/watch?v=9Tqz5c6rp...
Groetjes Jeff.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Gewoon standaard filter terug zetten. Heb je ook geen last van vermogensverlies.
Daar heb ik dus totaal niks aan.
14 jaar
Lost wel je problemen op.
Hoe staat het met je verdelerkap en rotor ? Mogelijk dat hier je probleem zit.
Ik heb bij een R19 met zelfde motor ook een tijdje met open filter rond gereden, maar geen problemen gehad.
Bij de clioclub rijden er ook rsi's rond met openluchtfilters dus het moet ook kunnen. Verdeler en rotor zijn 2 weken terug uit elkaar geweest maar die waren heel mooi schoon dus zo weer in elkaar gezet. Ik heb eerder een rsi gehad met hetzelfde probleem. Maar ben vergeten wat ik toen gedaan heb. Ik schaam me al.
Ik ga nog ff de Bougie's vervangen want dat moet toch nog en het gashuis helemaal schoon maken kijken of dat wat helpt. Ik weet namelijk ook neit hoe eht komt maar hij heeft bij de vorige eigenaar heel veel olie via de ontluchting in het filter gespoten en de aanzuigbuis. Nu doet hij dat niet meer, waarschijnlijk omdat ik de auto een goeie beurt gegeven heb. Heb alleen de Bougie's nog niet gedaan.
14 jaar
dubbelpost
Kijk verder ook nog eens naar de stappenmotor op de gasklep en evt. de gaskleppotmeter.
Wat ik er nog van weet is dat het slangetje naar de mapsensor of de sensor zelf ook wel eens zo'n probleem kan geven.
Wat is dan precies de stappenmotor?
En de gaskleppotmeter heb ik ergens nog een schema van. die moet bij bepaalde standen een bepaalde weerstand geven als het goed is. Dat ken ik ook nog checken.
14 jaar
Die zit op het gasklephuis en zorgt voor het instellen van de gasklep. Hier een voorbeeld van een nieuwere clio.
http://www.clioclub.nl/viewtopic.php?f=1...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar