Renault Scenic: rammel in de motor

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 16v16

vandaag, na een dagje toeren met de renault plotseling een ratel in de motor. schakelen gaat goed, koppeling is prima, motor trekt gewoon en geen bijzonderheden. alleen een rammel..... het lijkt uit de versnellingsbak te komen en het klinkt als een losliggend stuk ijzer. zou dit een veer uit de drukgroep van de versnellingsbak kunnen zijn?? of heeft iemand een ander idee?

rangerave

Geplaatst door rangerave (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

rangerave (0), 10 jaar geleden

okay, er is waarschijnlijk een vinger afgebroken van de drukgroep wat inhoud een nieuwe koppelingsplaat, drukgroep en lager. volgend probleem. bij het zoeken naar de juiste set zit de auto precies in het midden van de overgangsdatum. hij is van november 1999. er zijn 2 verschillende sets, de een is 200cm en de andere is 212 cm. om de juiste te vinden zal ik wsl de motorcode nodig hebben. kan iemand mij vertellen waar ik deze vind? of hoe ik dit kan oplossen?

P. Kelder (0) PRO, 10 jaar geleden

Deze auto ook maar weer verkopen ;)

Gr. paul

kaleido 1 (1890) PRO, 10 jaar geleden

Ik zeg niks Paul !
Op de rechter B stijl , vind je een sticker , daar staan alle gegevens op die je nodig hebt om te bepalen welke motor er in zit.

Heino4267 (240), 10 jaar geleden

Ook eerst even controleren of het niet een los hitteschild is van de uitlaat....

rangerave (0), 10 jaar geleden

een los hitte schild???? ik heb nog een keer met de auto gereden.....niets aan de hand. na een aantal km weer gerammel. het is voelbaar in de versnellingspook maar nog steeds niet in het trekken of koppelen. het lijkt ook te verschuiven van veel herrie in zn 1 en twee tot nauwelijks in 123 maar vooral in 4 en 5.... misschien is dat hitteschild niet eens zn raar idee...... kzal eens kijken.

memos (10) PRO, 10 jaar geleden

Zou ook een losse steen in je katalysator kunnen zijn. Gebeurde in die tijd wel vaker met de Scenics van dit type.

kaleido 1 (1890) PRO, 10 jaar geleden

Als het een spruitstuk is met een voorkatalisator is dit zeker mogelijk wat memos zegt , zelf ook gehad bij mijn vorige scenic.
Voorpijp gedemonteerd met de 2e katalisator , deze op de kop gehouden en hopla daar kwamen de stukken zo uit gevallen.
Restant verwijderd uit het spruitstuk , geeft trouwens geen problemen bij de apk.

rangerave (0), 10 jaar geleden

auto is afgevoerd naar de sloop. versnellingsbak was volledig uitgesleten...tandwielen versleten en afgebroken. bij nader onderzoek bleek ook de achterbrug krom.....reparatie zou duurder zijn dan de dagwaarde van de auto. Vroeger noemden ze dat total loss... voor wat betreft de renault....na 4 renault te hebben gehad waarvan alle 4 zijn overleden heb ik besloten dat dit de laatste renault is geweest en er geen renault meer in komt..... dit onderwerp mag als gesloten beschouwt worden.

Ralf_Jensen (0) PRO, 10 jaar geleden

[quote=rangerave]vandaag, na een dagje toeren met de renault plotseling een ratel in de motor. schakelen gaat goed, koppeling is prima, ...[/quote]
En nou is je versnellingsbak in één keer versleten. ... Wél goede info geven, is belangrijk bij het stellen van een goede diagnose.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.