Renault Twingo: rem cilinder niet te ontluchten

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2

Hallo,

Gisteren ben ik bezig geweest met een twingo, om linksachter een plaatje er in te lassen .
Het gaat je zat op een ongustge plek . hat zat links achter bij de achter as , waar de remleidingen
overgaan in slangen.deze remleidingen en slangen heb ik los gemaakt en zoveel mogelijk weg gehaald.
Na dat het laswerk klaar was ,weer alles gemonteerd ,toen kwam het probleem dat ik de remcilinders niet meer ontlucht kreeg.
als je trap op het pendaal houd je continu druk ,ongeacht of je de ontluchtingsnippel open draait.
Ik heb olie druk tot wartel van de rem cilinder ,daar komt de olie onder druk uit als ik deze open draai .
maar de rem cilinders krijgen geen olie inde cilinders ,beide kanten van de auto hetzelfde probleem.
Heb de remcilinders open gehad alles door geblazen maar het mocht niet helpen.
dit is het type met geintegreerde remkracht regelaar.
Wie kan me helpen met dit probleem

mvg Alfred

alfred28

Geplaatst door alfred28 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Twingo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

cor van jaarsveld (0) PRO, 10 jaar geleden

Je moet ontluchten terwijl de auto op de wielen staat.. De variabele remdrukbegrenzer sluit de achterwielen dan niet af
Trouwen, door te proberen te ontluchten, door steeds het rempedaal opnieuw in te trappen, loop je zeer grote kans dat je daardoor de hoofdcilinder om zeep helpt...
Alle garages gebruiken zg rem-ontluchting-apparaten... onder pulserende druk wordt dan de vloeistof door het systeem geperst in de richting van de geopende ontluchting nippel. het pulseren zorgt ervoor dat vooral de lucht zich verplaatst. In welke richting dan ook.

Zonder apparaat valt er ook te ontluchten. Je moet echter bedenken dat de lucht boven op de vloeistof zit.. (lucht is veel lichter dan vloeistof. Echter als er voldoende snelle verplaatsing van vloeistof is, wordt de meeste lucht wel meegenomen. Behalve in bv de hoofdcilinder.

Vul het reservoir tot aan de rand. monteer een dop waarin bv een fietsventiel is geplaatst. Met een pompje zet je (niet te veel) er druk op. als je nu een ontluchtingsnippel opendraait zal de vloeistof met de lucht erin weg stromen.... Sluit de nippel voordat he reservoir leeg is en herhaal zo nodig de procedure met gevuld reservoir.

alfred28 (0), 10 jaar geleden

bedankt cor , voor de snelle reactie,
alleen als nu de ontluchtingsnippel open draai drupt er iets olie uit .
maar kan nog steeds niet de rempedaal naar de bodem trappen.
en je hebt gelijk met het ontluchten is het slecht om het op deze manier te doen
ik ben al van plan om een ontluchtingsset aan te schaffen

cor van jaarsveld (0) PRO, 10 jaar geleden

Natuurlijk kan ook een schilfer oid in de slag of aan het einde van een leiding voor een verstopping zorgen, net als een losgeraakte inwendige voering van de remslang....

Punt (35) PRO, 10 jaar geleden

Alfred ; Volg de leiding naar voren en draai nippels los om te zien waar de verstopping zit terwijl een hulp het systeem onder druk houdt.
Dichte rubber remleidingen komen regelmatig voor.

Succes.

alfred28 (0), 10 jaar geleden

Dit heb ik gisteren ook gedaan,tot bij de nippel van de remcilinder had ik druk ,
Maar in de cilinder zit een zuiger met een soort terug slag klep,dit is denk ik de geintegreerde
remkracht regelaar .als ik dat klepje terug duw heb ik ff wat,1 pendaal slag en daarna dicht dat klepje de
toevoer weer af.dus het gaat hier over de grote zuiger in de remcilinder, dit kan ik niet helemaal thuisbrengen

cor van jaarsveld (0) PRO, 10 jaar geleden

Hoe is het aan de andere kant?? ook zo?? De dubbelwerkende hoofdcilinder is voor de helft defect...

alfred28 (0), 10 jaar geleden

hallo,

ik heb gisteren 2 nieuwe remcilinders gemonteerd en deze zijn gewoon te onluchten .
Dus het zit hem in de rem cilinders .
Bedankt voor het mee denken.

mvg Alfred

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.