Tijdens het remmen, eigenlijk op het moment dat ik bijna stil sta.
Hoor ik een bepaald geluid.
Ook voel ik het aan mijn rempedaal.
Dit werd steeds erger, ik hoorde en voelde het ook als ik remde bij hogere snelheden.
Ik heb reeds mijn motorsteun laten vervangen.op advies van de garage.
Het euvel is wel minder geworden, maar niet helemaal verdwenen.
Als ik heel langzaam remd, hoor/voel ik het niet.
Hij heeft het niet als ik rem bij hoge snelheid.
Enkel en alleen als ik beine stil sta.
Het lijkt of er iets los zit, wat even doorschiet tijdens de laatste remmeters.
Vreemd is dat ik het ook aan mijn rempedaal voel.
Ik hoor het en voel het.
Geplaatst door .357 magnum (0) , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
5 Reacties
biged1971 (0) PRO, 15 jaar geleden
centrale moer van je aandrijfas zit die wel vast?
hoe zit het met je abs ring op de as die gaan vaak stuk.
.357 magnum (0), 15 jaar geleden
centrale moer van je aandrijfas zit die wel vast?
Waar moet ik die zoeken?
hoe zit het met je abs ring op de as die gaan vaak stuk.
Hoe ziet die er uit?
.357 magnum
antiekeradio (0), 15 jaar geleden
het lijkt mij dat je ABS ingrijpt. Dit voel je vrij duidelijk in het pedaal.
ABS kan "hyperactief" raken als één van de wielsensoren met metaalhoudend poeder vervuild is of niet goed aangedrukt is.
De sensor geeft dan "wiel staat stil" door terwijl het wiel nog wel draait. Dan denkt de ABS dus dat het wiel slipt, en gaat ingrijpen.
Je kunt bij sommige merken de ABS computer uitlezen, waarbij je het snelheidssignaal van ieder wiel afzonderlijk kunt zien. Als je rijdt in het snelheidsgebied waarin je problemen ondervindt; zal de aangegeven snelheid bij 1 wiel niet overeen komen met de andere 3. dat is dan je boosdoener.
Als simpeler alternatief kun je gewoon alle 4 de sensoren even loshalen, schoonmaken en goed terug duwen.
.357 magnum (0), 15 jaar geleden
simpeler alternatief kun je gewoon alle 4 de sensoren even loshalen, schoonmaken en goed terug duwen.
Waar zitten die sensoren, en hoe zien ze er uit?
kan ik dat als leek uiitvoeren?
magnum
antiekeradio (0), 15 jaar geleden
volg het elektrische kabeltje vanaf de koets naar de sensor; er kan ook een kabeltje naar de remblokken lopen (maar dat is dan voor de slijtage indicator)
meestal zitten ze aan de voorkant van de naaf.